گروه خودرو: برخی خبرها از حضور گسترده و جدی شرکت پژو در ایران بعد از توافق هسته‌ای حکایت دارد؛ به‌طوری‌که برخی منابع رسمی حضور این شرکت فرانسوی را پررنگ‌تر از گذشته در بازار ایران ارزیابی می‌کنند. در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در حال نزدیک شدن به ضرب الاجل نهایی خود است، ظاهرا شریک دیرینه ایران‌خودرو یعنی پژو نیز به تکاپو افتاده؛ به‌طوری‌که برخی خبرگزاری‌ها از برنامه‌ریزی گسترده این شرکت فرانسوی برای ورود به بازار ایران در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای خبر داده‌اند. حتی بعضی از خبرگزاری‌های فرانسوی همچون «لوزین نوول» نیز از تبدیل ایران به بازار مهم پژو - سیتروئن در خاورمیانه سخن گفته اند.

این نشریه صنعتی فرانسه به تازگی در تحلیلی از ورود پژو به ایران برای افزایش بازار خود خبر داده و گفته اگر مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ به نتیجه برسد، ایران به پایگاه صادراتی پژو در خاورمیانه و آفریقا تبدیل خواهد شد. به گزارش این نشریه فرانسوی «کارلوس تاوارس»، مدیرعامل شرکت پژو - سیتروئن هفته گذشته در حاشیه مراسم امضای قرارداد همکاری با مراکش، در مورد وضعیت این شرکت در ایران گفت: ما ۳۰ درصد از بازار ایران را در اختیار داریم، اما هیچ درآمدی از آن نداریم.

این گزارش حاکی است: پژو -سیتروئن برای تغییر وضعیت موجود در مورد طرح سرمایه گذاری و همکاری مشترک با شریک ایرانی خود (ایران‌خودرو) کار می‌کند. این شرکت در نظر دارد در صورت حصول توافق هسته‌ای به تولید مشترک خودرو در ایران بپردازد. کارلوس تاوارس همچنین با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی و خروج پژو از ایران عنوان می‌کند که در این دوران دشوار، آنها (ایرانی‌ها) احساس کردند که ما رهایشان کرده‌ایم. همین امر، جلب اعتماد آنها برای انعقاد قراردادهای تجاری را پیچیده می‌کند.

بر پایه این گزارش، شرکت پژو - سیتروئن، تغییر شیوه (همکاری) را برای جلب اعتماد ایران و حضور مجدد در این کشور در نظر دارد که این خواسته بازتابی از سوی شرکت ایرانی خودروساز به همراه داشته است.هر دو شرکت سازنده در مورد برنامه مشارکت کامل (۵۰ - ۵۰ ) برای تولید خودروهای منطبق با بازار ایران به ویژه پژو مدل ۳۰۱، کار می‌کنند.