گروه خودرو: مدیرعامل پارس‌خودرو با اشاره به اینکه سال 91 به دلیل تحریم تولید ما با یک افت جدی همراه بود، گفت: با وجود آنکه ظرفیت تولید شرکت پارس‌خودرو ۳۰۰ هزار دستگاه‌ است، اما تولید به 40 هزار دستگاه در سال رسید که برای پارس‌خودرو سال‌ سختی را رقم زد و منجر به ضرر 13 میلیون یوریی ما شد.

ناصر آقامحمدی گفت: از آن جا که رویکرد شرکتمان همکاری با شرکای تجاری بود از این تحریم‌ها لطمات خیلی جدی دیدیم و حتی مجبور شدیم بخشی از شرکت را به صورت نیمه تعطیل دربیاوریم و بخشی از تولید را به‌طور کامل متوقف کنیم. این در حالی است که این کارخانه توان تولید٢٠٠ هزار دستگاه از خودروهای خانواده رنو و نیسان را دارد که برای تحقق این میزان تولید ٢٥٠ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.


وی با اعلام اینکه خوشبختانه در سال ٩٣ تا حدودی مشکلات برطرف و افزایش خط تولید با متنوع سازی محصولات در این شرکت به وجود آمد، گفت: در سال گذشته رشد ٨٠ درصدی را با تولید ١٢٠ هزار دستگاه خودرو در کارنامه خود ثبت کرده‌ایم.

آقامحمدی تصریح کرد: موفقیت امروز این شرکت در حالی اتفاق افتاده است که ما ٧ هزار تعهد معوق به مشتریان داشتیم و خودرو را فروخته بودیم، اما نمی‌توانستیم آنها را به مردم تحویل دهیم.