تسنیم:‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه خودروسازان، خدمات پس از فروش است، گفت: در این زمینه جلسات مکرری گذاشته‌ایم و موضوع ماه به ماه ارزیابی می‌شود و حتی با مواردی که رضایت مشتری را به همراه نداشتند، برخورد صورت گرفته است.


محمدرضا نعمت‌زاده افزود: ما در خودروهای خارجی نیز محصولات خوب و بد داریم و البته تلاش می‌کنیم خودروی داخلی را هم روز به روز بهتر کنیم. نعمت‌زاده ادامه داد: هر دو هفته یک بار با خودروسازان و انجمن قطعه‌سازان جلسه دارم و یکی از بحث‌هایی که داریم، موضوع کیفیت، خدمات بعد از فروش و رضایت مشتری است. وی گفت: در این دو سال روند رو به بهبود بوده، البته این به آن معنا نیست که در یک میلیون خودرو، 10 خودرو عیب اصلی پیدا نکند که البته این مقدار هم نباید باشد. وزیر صنعت در پاسخ به اینکه آیا قبول دارید کیفیت مورد انتظار متناسب با قیمت پرداختی نیست؟ افزود: خیر چنین چیزی نیست، من خودم 7 سال است که سمند سوار می‌شوم و مشکلی در آن نمی‌بینم، البته باید گفت که مردم خیلی خوب از تولیدات داخل حمایت کردند. وی با اشاره به اینکه دولت در حال حاضر زیر 20 درصد در خودروسازان داخلی سهم دارد، گفت: این سهم در ایران خودرو 5/ 14 درصد و در سایپا 5/ 17 درصد است و علت توجه به طرح خرید خودرو از طریق تسهیلات، این است که ما به عنوان وزارتخانه از همه صنایع کشور حمایت منطقی می‌کنیم، به‌خصوص اینکه خودروسازها نزدیک به 800 هزار اشتغال ایجاد کرده‌اند.

نعمت‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا با اجرای این طرح، مشکلات خودروسازان حل شده است یا خیر؟ افزود: خیر اما بی اثر هم نبود و حدود 800، 900 میلیارد تومان تا کنون از این طریق وصول شده و اثر مثبت داشته است، اما نسبت به برنامه‌ریزی‌ها عقب‌تر هستیم. وی گفت: نکته جالب اینجاست که بیشترین رغبت خرید مردم از خودروهایی بوده که مورد انتقاد واقع شده و این نشان می‌دهد که مردم عاقلند و به تولیدات داخل بیشتر اطمینان دارند.