گروه خودرو- جایگاه‌های سوخت LPG در کشور تعطیل نمی‌شود. محمد ناصر مدیر روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما در واکنش به گفته دبیرانجمن جایگاه‌های LPG که گفته بود جایگاه‌های LPG تعطیل خواهد شد، اظهار داشت: به دلیل اینکه توسعه جایگاه‌های سوخت LPG در کشور مقرون به صرفه نیست همچنین حجم مورد نیاز سوخت LPG در کشور به حدی نیست که نیاز به توسعه جایگاه‌های LPG باشد در‌حال‌حاضر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برنامه‌ای برای توسعه جایگاه‌های LPG ندارد ولی جایگاه‌هایی که در گذشته راه‌اندازی شده‌اند به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

طرح LPG سوز کردن خودروها در سال ۷۴ و به منظور دوگانه‌سوز کردن وسایل نقلیه عمومی به مرحله اجرا درآمد، اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه که همراه با LPG سوز کردن بیش از صدهزار خودرو بود این طرح به دلیل اینکه LPG یک سوخت وارداتی است و از سوی دولت به آن یارانه تعلق می‌‌گرفت از سوی مسوولان، سوخت غیراقتصادی اعلام و طرح LPG سوز کردن خودروها معلق شد.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در‌حال‌حاضر ۲۵ جایگاه سوخت LPG در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۵جایگاه سوخت در تهران و ۱۰جایگاه در سایر شهرستان‌ها در حال فعالیت هستند.

به گفته ناصر، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی سال‌های گذشته برنامه CNG سوز کردن خودروهای LPG را به صورت رایگان در برنامه کاری خود قرار داد. اما در سال‌جاری این برنامه به دلیل طرح تولید خودروهای دوگانه‌سوز اجرایی نشد، اما این شرکت سعی بر آن دارد که این طرح را در سال‌های آینده مجددا آغاز کرده تا به این

طریق تمامی خودروهای LPG سوز به سوخت CNG مجهز شوند. ناصر معتقد است تا زمان اجرایی کردن این طرح و تردد خودروهای LPG جایگاه‌های سوخت LPG به فعالیت خود ادامه می‌دهند.