روابط‌عمومی ایران‌خودرو- پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نامه‌ای به وزارت کشور خواستار عدم صدور برگ معاینه فنی برای خودروهای مشمول فراخوان ایران خودرو شد که در این طرح مشارکت نکرده‌اند. بنابر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی، به مراکز معاینه فنی اطلاع داده شده برای مالکان خودروهای ۴۰۵، سمند و پارس مدل ۸۳ و ۸۴ که تاکنون جهت اصلاح سامانه سوخت‌رسانی خود به نمایندگی‌های ایران خودرو مراجعه نکرده‌اند، برگ معاینه فنی صادر نکنند.

در نامه راهورناجا به وزارت کشور آمده که ایران خودرو برای رفع نقص سامانه سوخت‌رسانی محصولات فراخوان شده اقدامات گسترده‌ای را به انجام ‌رسانده، اما بعضی از مالکان خودروهای یادشده به‌رغم پیگیری‌های مکرر تاکنون برای اصلاح سامانه سوخت‌رسانی خودرو خود مراجعه نکرده‌اند.

اقدام به جلوگیری از صدور برگ معاینه فنی برای مالکان خودروهای فاقد برچسب ایمنی طرح ارتقای سامانه سوخت‌رسانی محصولات ایران خودرو به زعم پلیس راهنمایی و رانندگی، با هدف جلوگیری از تلفات و ضایعات اقتصادی و نیز افزایش ضریب ایمنی ترافیک صورت گرفته است.

پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از مراکز معاینه فنی خواسته است رانندگان خودروهای مذکور را برای اصلاح سامانه سوخت‌رسانی و اخذ برچسب ایمنی به نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو هدایت کنند.

پیش از این نیز مدیریت ارتباطات ایران خودرو اعلام کرده بود، مراکز معاینه فنی از پذیرش و سرویس‌دهی به خودروهای پارس، سمند و ۴۰۵ مدل ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ که برای ارتقای سامانه سوخت‌رسانی خود مراجعه نکرده و برچسب ایمنی دریافت نکرده‌اند، معذورند.