گروه بین‌الملل - جورج بوش، رییس‌جمهوری ایالات‌متحده در دومین مقصد آفریقایی خود وارد تانزانیا شد و در دارالسلام مرکز این کشور مورد استقبال جاکایا کیکویتی، رییس جمهوری این کشور قرار گرفت. تانزانیا مهم‌ترین کشور در جمع پنج کشوری است که بوش در سفر دوره‌ای شش روزه خود به آنها سفر می‌کند. بوش سپس با کیکویتی دیدار و گفت‌وگو کرد. محور اصلی این گفت‌وگوها را خشونت‌ها در کنیا، کشور همسایه تانزانیا و بحران در دارفور تشکیل می‌داد. بوش در این دیدار بار دیگر بر لزوم بازنگری در نتایج انتخابات ریاست جمهوری کنیا تاکید کرد. بوش همچنین تداوم درگیری‌های داخلی را یکی از عوامل مهم در توسعه‌نیافتگی آفریقا دانست.

گفت‌وگو در مورد همکاری‌های نظامی بخش دیگری از گفت‌وگوهای روسای جمهوری ایالات‌متحده و تانزانیا را تشکیل می‌داد. بوش تلاش می‌کند تا موافقت سران کشورهای آفریقایی را برای برپا کردن یک پایگاه نظامی دائمی در آفریقا جلب کند. این پایگاه نظامی با نظامیان آفریقایی برای مقابله با قاچاق و تروریسم همکاری خواهد کرد.

جورج بوش همچنین در تانزانیا از یک مرکز درمان و نگهداری بیماران مبتلا به ویروس ایدز نیز دیدار کرد. بوش پیش از سفرش اعلام کرده بود که قصد دارد توجه جهان را به پیشرفت‌های آفریقا جلب کند، اما در دو روز اول سفرش به جمهوری بنین و تانزانیا بیشتر در مورد جنگ داخلی و بیماری‌هایی همچون ایدز و مالاریا گفت‌وگو کرده است.

بوش قصد دارد در این سفر از مدارس‌، بیمارستان‌ها و مراکز خدمات عمومی که با سرمایه‌گذاری آمریکا احداث شده‌اند بازدید کرده و نشان دهد که چگونه این سرمایه‌گذاری‌ها موجب پیشرفت آفریقا شده است. جورج بوش در عین حال تاکید کرد که همچنان متعهد به پایان دادن به بحران‌های آفریقا است.