گروه بین‌الملل - مردم پاکستان امروز به پای صندوق‌های رای می‌روند تا با انتخابات نمایندگان پارلمان، نخست‌وزیر خود را انتخاب کنند، به این امید که این انتخابات، دوران‌گذاری برای عبور از حکومت نظامیان در کشور باشد. انتخابات در حالی برگزار می‌شود که پریروز انفجار بمبی در محل نشست حزب مردم، حزب نخست‌وزیر فقید پاکستان منفجر شد که حداقل ۳۷کشته بر جای گذاشت. انتخابات قرار بود دسامبر سال گذشته برگزار شود؛ اما به دلیل ترور بی‌نظیر در اجتماع تبلیغاتی‌اش، انتخابات تا ماه فوریه به تعویق افتاد. تحلیلگران با توجه به محبوبیت بی‌نظیر بوتو معتقد بودند وی در انتخابات برنده خواهد شد، حال با مرگ وی شانس حزب مردم، حزب متبوع وی همچنان بالا است. آصف علی زرداری، همسر خانم بوتو در حال حاضر کاندیدای حزب مردم برای احراز مقام نخست‌وزیری است. در حال حاضر تنش در کشور بالا است و مردم نگران تخلف و تقلب در انتخابات هستند.

گروه‌های تندرو در کشور تلاش زیادی برای به تاخیر انداختن انتخابات کردند اما از سوی دیگر پرزیدنت پرویز مشرف تحت‌فشار کشورهای غربی برای برگزاری انتخابات قرار دارد و تعویق دیگر باره انتخابات می‌تواند بر سرنوشت وی تاثیر بگذارد. چشم‌ها در حال حاضر به کنیا دوخته شده است که کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد قرار است امروز توافقنامه صلح میان رییس‌جمهوری کنیا اموای کیباکی و رایلا اودینگا رهبر مخالفان را اعلام کند. خشونت‌ها در کنیا از دو ماه قبل آغاز شده است از زمانی که رییس‌جمهور کنیا برنده انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور شد، مخالفان به رهبری رایلا اودینگا دولت را متهم به تخلف و تقلب در انتخابات کردند. از همان زمان درگیری‌های قبیله‌ای در کنیا آغاز شد و مردم یا به کلیساها پناه بردند یا به کشورهای مجاور پناهنده شدند. تاکنون حدود ۱۰۰۰نفر در این خشونت‌ها جان خود را از دست دادند. به نظر می‌رسد سرانجام میانجیگری کوفی‌عنان سبب پایان خشونت و انعقاد توافقنامه صلحی که گونه‌ای از تقسیم موقت را در بر دارد، شده است. قرار است کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده به منظور تشویق و ترغیب احزاب به مصالحه به کنیا برود.

الیوت اسپاتیزر، شهردار نیویورک سخت گرفتار بحران بیمه‌کننده‌های اوراق بهادار است و تا آخر این هفته باید راهی برای حل این بحران بیابد. یعنی یا باید پول نقد تهیه کند یا ورشکستگی پی‌در‌پی موسسات بیمه را شاهد باشد. اگر بیمه‌کنندگان نتواند منابع مالی جدید تهیه کند، قانونگذاران نیویورک احتمالا به موسسات فشار آورند تا اوراق بهادار شهرداری را از اعتبارات بیمه‌ای که در عرصه‌های ریسکی‌تری سرمایه‌گذاری شده‌اند، جدا کند. از زمان بحران وام‌های sub-prime، مشکلات در بخش بیمه اوراق بهادار به‌ویژه بیمه اوراق‌بهاداری که ارزش بالایی دارند مانند اوراق بهادار شهرداری را که ۶/۲تریلیون دلار ارزش دارد؛ در معرض خطر قرار گرفته‌اند. پایان اعتصاب نویسندگان هالیوود به این معنا است که مراسم اسکار امسال در ۲۴فوریه برگزار می‌شود. پیش از این تعدادی از هنرپیشه‌ها و کارگردانان هالیوود با نویسندگان همدلی داشتند و احتمال زیادی داشت که در مراسم اسکار برای حمایت از نویسندگان شرکت نکنند؛ اما اکنون برگزارکنندگان مراسم با خیالی آسوده در حال آماده‌سازی مقدمات کار هستند.