ایسنا- اولین تاکسی پروتون ایمپیان شماره‌گذاری شده است و تا پایان بهمن ماه بیش از ۳۰۰ تاکسی پروتون را به ناوگان عمومی تحویل داده‌می‌شود. امیرعباس رستمیان، مدیرعامل زاگرس تاکسی، ضمن بیان این مطلب افزود: اولین تاکسی پروتون ایمپیان شماره‌گذاری شده است، ولی هنوز به ناوگان عمومی تحویل نداده‌ایم.

وی افزود: وقتی یک تاکسی شماره‌گذاری می‌شود پس از آن هر تعداد تاکسی که بخواهیم می‌توانیم وارد ناوگان کنیم و مشکلی به وجود نخواهد آمد.

او با بیان این‌که تا پایان بهمن ماه بیش از ۳۰۰ تاکسی پروتون را به ناوگان عمومی تحویل می‌دهیم، اظهار کرد: ‌این تاکسی‌ دارای موتور ۱۶ سوپاپ است که قبلا در آزمایشگاه ما تست شده و تا اوایل سال آینده ۷۰۰ تاکسی و تا پایان سال ۸۷، حدود پنج‌هزار تاکسی را به ناوگان عمومی تحویل خواهد شد.

وی در خصوص برنامه این شرکت برای ساخت داخلی کردن پروتون ایمپیان توضیح داد: این خودروها در ابتدا به صورت سی‌بی‌یو وارد می‌شوند که با حمایت دولت سعی می‌کنیم در فاز دوم این خودرو را به صورت سی‌کی‌دی تولید کنیم. این پروژه می‌تواند ۱۲هزار اشتغال‌زایی ایجاد کند.

او در خصوص قیمت تاکسی پروتون ایمپیان نیز گفت: قیمت این خودرو حدود ۲۷میلیون تومان است که البته خودروهایی که به صورت تاکسی تولید می‌شوند، دارای امکانات بیشتری از جمله وجود یک LCD بزرگ در عقب این خودرو هستند. چندی پیش قاسم‌قانعی، معاون توسعه حمل‌ونقل عمومی تبصره ۱۳، با اشاره به برخی اقدامات متفاوت شهرداری تهران عنوان کرده بود: ستاد تبصره ۱۳ با استفاده از تاکسی‌های پروتون در شهر تهران نیز موافق نیست و البته دخالتی هم در این مورد و موارد دیگر نکرده است.