گروه بین‌الملل - هزاران نفر از مردم لبنان در مراسم تشییع پیکر شهید عماد مغنیه از فرماندهان ارشد مقاومت حزب‌ا... لبنان شرکت کردند. سیدحسن نصرا... در سخنرانی پرشور خود در این مراسم با تاکید بر ادامه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی گفت: حاج عماد از جمله فرماندهانی بود که همه زندگی و جهادش در راه خدا بود. او از سربازان گمنام در زمین و شناخته شده در آسمان بود که از خود دفاع نمی‌کرد، بلکه جهاد و مبارزه او در راه حمایت از ملت، وطن و حقیقت بود.سیدحسن نصرا... در ادامه افزود: شهادت در همه ۲۵ سال گذشته برای ما اتفاقی غافلگیر کننده نبوده است و چیزی است که همواره انتظار آن را داریم. همان طور که انبیای ما از شهدا، امت ما از شهدا و رهبران ما نیز از شهدا هستند ما نیز همواره آماده شهادت هستیم.دبیر کل حزب ا... لبنان در ادامه افزود: جنگ جولای از نظر ما متوقف نشده است. آنها امروز برادر ما حاج عماد را کشتند و فکر می‌کنند با کشتن او مقاومت را شکست داده اند.

صهیونیست‌ها باید بدانند که این بار نیز فریب خورده‌اند. همان گونه که شهادت شیخ راغب و سیدعباس موسوی موجب خروج آنها از اراضی لبنان شد به امید خداوند خون حاج عماد موجودیت آنها را ساقط کرده و اسرائیل را از صحنه روزگار محو خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد: خطاب به دوستان و همچنین دشمن می‌گویم، دشمن باید بداند که با شهادت مغنیه مرتکب حماقت بزرگی شده است، زیرا ما عناصری را در اختیار داریم که هرگز از خون او چشم‌پوشی نخواهند کرد.

به دشمن و حامیان آن که دچار توهم شده‌اند، می‌گویم این شهادت هیچ شکافی در صفوف مقاومت ایجاد نخواهد کرد، زیرا برادران عماد مغنیه راه او، طرح او، جهاد او و راه خون او را ادامه می‌دهند.همان طور که در گذشته راه سیدعباس را ادامه دادند. این همان وحدت عاطفی و معنوی است که در داخل حزت ا... حاکم است.سیدحسن نصرا... ادامه داد: خون حاج عماد وحدت، صلابت و قدرت ما را افزایش می‌دهد و موجب می‌شود که راه او با یکپارچگی هر چه بیشتر ادامه یابد.