دنیای اقتصاد: استقبال خوبی از رئیس‌جمهوری تازه نشده است. روزنامه‌های آمریکایی جز معدود مواردی دید مثبتی به عصر ترامپ نداشتند و آن را در نوشته‌های خود نشان دادند. برای این منظور روزنامه نیویورک‌تایمز در مطلبی به قلم پال کروگمن نوشت که ترامپ برای ریاست‌جمهوری آماده نیست. او در مطلب خود از رئیس‌جمهوری آمریکا با عنوان «ترامپ ناآماده» یاد کرد. او نوشته است ریاست‌جمهوری جدید آمریکا فاسد و دیوانه خواهد بود. همچنین از دید او ترامپ برای ریاست‌جمهوری شایستگی ندارد. پیش‌تر نیز جو بایدن که باید وی را از امروز معاون اول سابق خطاب کرد گفته بود ترامپ باید بزرگ شود. با این حال برخی دیگر همچون مایکل مور از چپ‌های مستندساز آمریکایی که رهبری اعتراض مخالفان را در تظاهرات دیروز داشته گفته است: «کمی درد و کمی ناراحتی دارد ولی کار زیاد از سوی ما این آدم را متوقف می‌کند. دوره اش به چهار سال نخواهد انجامید.» تعدادی از هنرپیشه‌ها و آوازخوانان معروف از جمله «جولیان مور» و «شر» نیز با مخالفان رئیس‌جمهوری منتخب همراهی کردند.

همچنین در عرصه رسانه‌ها هم وضع برای رئیس‌جمهوری منتخب مناسب نیست. شورای سردبیری نیویورک‌تایمز روز جمعه در مطلبی نوشت: محبوبیت ترامپ در روز مراسم تحلیف مورد سوال واقع شده است. او کار خود را در شرایطی آغاز می‌کند که از نظر محبوبیت در پایین‌ترین سطح نسبت به روسای جمهور اخیر قرار دارد و باراک اوباما در حالی اتاق بیضی شکل را ترک می‌کند که به بالاترین حد محبوبیت در چند سال اخیر رسید. اما ترامپ در واکنش به این نظرسنجی‌ها اعلام کرد که این اعداد و ارقام متقلبانه است.

روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز نیز در یادداشتی به قلم مارتینز دی ویدا نوشت که ترامپ را باید متوقف کرد. سپس خود نیز آن را به شکل سوالی مطرح می‌کند و می‌گوید که چگونه باید رئیس‌جمهوری منتخب را متوقف کرد. او بر این باور است که باید از جنبش تی‌پارتی درس‌هایی را فرا بگیرند و مانند آنها دست به سازماندهی مخالفان بزنند. جنبش تی‌پارتی که طیفی تندرو و مذهبی از جمهوری‌خواهان است بارها اعتراض‌هایی را در طول ریاست‌جمهوری باراک اوباما سازماندهی کرد. دی‌ویدا ادامه می‌دهد: ۸ سال پیش باراک اوباما در حالی قدرت را به دست گرفت که کنگره نیز با اکثریت در اختیار دموکرات‌ها بود. جمهوری‌خواهان اما با سازماندهی تی‌پارتی توانستند بر جریانات سیاسی تاثیرگذار ظاهر شوند. این گروه با فرستادن ایمیل، زنگ زدن‌های فراوان و حضور در خیابان‌ها بارها اعتراض‌های خود را به دموکرات‌ها نشان دادند و به این طریق این گروه را که در اکثریت و در اوج قدرت بود کنار زدند. اما روزنامه واشنگتن‌پست نسبت به دو روزنامه دیگر واکنش ملایم‌تری داشت و در اقدامی خلاقانه از مردم خواسته بود تقاضای خود را به شکل نامه به ترامپ بنویسند. یکی از نویسندگان نوشته بود: آقای ترامپ عزیز لطفا دست از توییت کردن بردارید. یک نفر دیگر اما نوشته بود که آقای ترامپ کار درست را انجام دهید. او ادامه داده بود: آقای ترامپ من خودم تحت پوشش اوباما کر هستم اما از آن متنفرم. اما اگر قانونی را جایگزین آن می‌کنید با احتیاط رفتار کنید. روزنامه یو‌اس‌ای تودیز نیز در یادداشتی به قلم شورای سردبیری‌اش نوشت: ترامپ پس از سوگند، معروف‌ترین فردی است که به‌عنوان رئیس‌جمهوری وارد کاخ سفید خواهد شد. او و عشقش (ملانی ترامپ) دهه‌ها است که روی صفحات مجلات و روزنامه‌های زرد و عامه‌پسند حضور دارند و برای مردم ایالات‌متحده آشنا هستند. این یادداشت این‌گونه ادامه پیدا می‌کند: ما همه ترامپ را می‌شناسیم. با سه همسر وی آشنا هستیم. ۵ بچه وی را می‌شناسیم و البته ۶ باری که او گزارش ورشکستگی برای برخی از شرکت‌های خود داد و دوباره به عرصه برگشت. ترامپ در میان موجی از ترس و امید توانست آرای الکترال را به‌دست آورد. او از بلیت جمهوری‌خواهان استفاده کرد اما هنوز نمی‌توان او را یک جمهوری‌خواه به حساب آورد. او حالا با یک ملت دو پاره طرف است. آیا وی می‌تواند این دوپارگی تلخ ملت را از بین ببرد. هر چقدر ما در مورد خود، زندگی شخصی‌اش و خانواده‌اش می‌دانیم این از آن مسائلی است که چیزی در مورد آن نمی‌دانیم.