تنزل قیمت نفت و گزارش خوب از درآمد کمپانی‌ها باعث شد تا شاخص‌های وال‌استریت به‌رغم خبر خرابکاری در خطوط هواپیمایی بریتانیا افزایش پیدا کند. به گزارش رویتر از نیویورک، سرمایه‌گذاران و فعالان بازار متعجب و شگفت‌زده از ترقی شاخص‌ها انتظار داشتند خرابکاری تروریستی در خطوط هواپیمایی موجب تنزل شاخص‌های وال‌استریت مانند اروپا شود اما برعکس خبرهای متعدد و خوب اقتصادی، توجه بازار را از تهدیدات تروریستی متوجه سود اقتصادی کرد. تنزل قیمت نفت‌خام یکی از دلایل اصلی رونق روز پنج‌شنبه وال‌استریت بود. این پیش‌بینی که میزان مسافرت‌ها در ماه آینده به علت شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کاهش پیدا خواهد کرد، موجب تنزل قیمت نفت شد.

علاوه بر این، وزارت خزانه‌داری اعلام کرد، کسری تجاری ایالات متحده در ماه ژوئن به علت فروش خوب محصولات ایالات متحده در خارج از این کشور ۳/۰ کاهش پیدا کرده است. کاهش کسری تجاری به رشد درآمدها کمک کرده است که البته می‌تواند نگرانی‌های تورمی را تقویت کند. روز پنج‌شنبه شاخص سهام داوجونز ۴۴/۰درصد به دستاورد، شاخص سهام استاندارد اند پورز ۴۶/۰درصد افزایش پیدا کرد و شاخص سهام تکنولوژی نزدک ۵۶/۰درصد به دست آورد. تحلیلگران بازار می‌گویند، انتظار می‌رفت خبر احتمال بمب‌گذاری در خطوط هوایی بریتانیا که موجب تنزل ارزش سهام در اروپا شده بود، بر وال‌استریت هم تاثیر بگذارد، اما چنین اتفاقی نیفتاد، به نظر می‌رسد برای بازار، این حادثه، اتفاق اقتصادی مهمی نبود. به‌هرحال این موضوع قطعه‌ای از یک پازل است، اما قطعه کوچکی از پازل محسوب می‌شود. در ژاپن، کاهش رشد اقتصادی در نیمه دوم موجب تنزل شاخص سهام در بازار سهام توکیو شد. در روز جمعه وزارت اقتصاد ژاپن اعلام کرد، تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه ماه دوم سال فقط ۸/۰درصد افزایش داشته است که بسیار کمتر از انتظار اقتصاددانان بود که رشد ۷/۱درصدی برای اقتصاد در سه‌ماه دوم پیش‌بینی کرده بودند. اما عده‌ای از تحلیلگران معتقدند اقتصاددانان به طور کلی این وضعیت را یعنی رشد آرام اقتصادی و افزایش تدریجی نرخ بهره، پذیرفتند. شاخص سهام نیکی در روز جمعه ۱۷/۰درصد از دست داد.

احتمال بمب‌گذاری در خطوط هوایی بریتانیا بازار‌های سهام اروپا را تنزل داد. شاخص سهام FTSE لندن، ۶۳/۰درصد از دست داد، داکس آلمان ۲۶/۱درصد و CAC-۴۰ فرانسه ۹۷/۰درصد تنزل پیدا کردند. ارزش سهام بریتیش‌ایرویز پس از اعلام این خبر ۸۵/۲دلار تنزل پیدا کرد. قیمت نفت‌خام در بازار‌های جهانی کاهش پیدا کرد. روز پنج‌شنبه در نیویورک هربشکه نفت با ۳۵/۲دلار کاهش به ۷۴دلار رسید. در بازار معاملات ارزی هم ارزش دلار در بازار‌های اروپایی در مقابل ارز‌های رقیب افزایش پیدا کرد. در روز جمعه هر یورو به ازای ۲۷۸۱/۱دلار معامله شد که نسبت به روز پنج‌شنبه در نیویورک که هر یورو به ازای ۲۷۸۴/۱دلار معامله شده بود، ارزش دلار اندکی افزایش نشان می‌داد. هر دلار هم به ازای ۷۰/۱۱۵ین معامله شد.