خبرگزاری فارس- رییس اوپک با بسیار پایین خواندن قیمت‌های کنونی نفت‌خام گفت: برای ثبات بخشیدن به قیمت‌ها باید کاری انجام داد. به گزارش رویتر، ادموند داکورو قیمت‌های کنونی نفت‌خام را بسیار پایین خواند و از آثار منفی پایین بودن قیمت‌ها بر سرمایه‌گذاری در صنعت نفت‌خام ابراز نگرانی کرد. قیمت نفت‌خام از دو ماه پیش تاکنون به میزان ۲۰درصد کاهش پیدا کرده است و این امر نگرانی اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت‌خام را برانگیخته است. داکورو در‌این‌باره گفت: ما در حال مذاکره در درون اوپک هستیم. قیمت‌ها بسیار پایین است و این امر برای سرمایه‌گذاری مطلوب نیست. داکورو که در دیدار با دیپلمات‌ها در پایتخت نیجریه سخن می‌گفت در پاسخ به این پرسش که آیا اوپک در نشست بعدی تولیدش را کاهش خواهد داد یا نه گفت: برای ثبات بخشیدن به قیمت‌ها باید کاری انجام داد. این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم.

داکورو پیش‌بینی کرد، در سه ماهه دوم سال بعد عرضه نفت به میزان ۸/۱میلیون بشکه در روز بیشتر از تقاضا باشد. وی گفت: رشد اقتصادی آمریکا رو به کاهش دارد که این موضوع به همراه چند فاکتور دیگر لزوم انجام دادن کاری را برای ثبات بخشیدن به بازار نشان می‌دهد. به دنبال اظهارات داکورو و حمایت برخی از اعضای اوپک از جمله ایران از کاهش تولید، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

عربستان‌سعودی نیز که یکی از طرفداران سرسخت حفظ قیمت‌ها محسوب می شد اخیرا مواضع خود را تغییر داده است. علی‌النعیمی، وزیر نفت این کشور یک هفته پیش گفت قیمت ۶۲‌دلاری نفت برای صنعت نفت و حفظ تداوم عرضه کافی انرژی معقول است. این اظهارات برخلاف گفته‌های سابق وی است که می‌گفت قیمت نفت بسیار بالا است.