گروه بین‌الملل- دیرزو، جمعه، قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۸۳ دلار کاهش یافت. زیرا بن برنانکه، رییس فدرال رزرو آمریکا، برنامه محرک اقتصادی برای احیای اقتصاد متزلزل این کشور ارائه نکرد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه جولای ۹۹/۱ دلار سقوط کرد و به ۸۳/۸۲ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با افت ۲۰ سنتی در رقم ۸۲/۸۴ دلار بسته شد. دیروز در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه جولای ۸۳/۱ دلار کاهش یافت و بشکه‌ای ۱۰/۹۸ دلار معامله شد.

روزپنج‌شنبه بن برنانکه، رییس فدرال رزرو آمریکا، به کنگره اعلام کرد درصورتی که بحران مالی اروپا اقتصاد آمریکا را تهدید کند، بانک مرکزی آمادگی دارد وارد عمل شود. اما او به این مطلب اشاره نکرد که گام‌های جدیدی در راه است یا خیر.

برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند تا زمانی که رشد اقتصادی جهان و تقاضا برای نفت ضعیف‌تر نشود، سیاست‌گذاران سیاست‌های پولی را تسهیل نخواهند کرد.

این در شرایطی است که به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران از کاهش تقاضا برای نفت درپی کندی رشد اقتصادی در اروپا، آمریکا و چین، قیمت نفت نسبت به ۱۰۶ دلار ماه گذشته کاهش یافته است. آشفتگی سیاسی یونان و نگرانی درباره خروج این کشور از حوزه یورو نیز اعتماد سرمایه‌گذاران را تضعیف کرده است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک بنزین گالنی ۶۵/۲ دلار معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۲۶/۲ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.