آثار به‌جامانده نشان می‌دهد که مناطق شمالی و مرکزی این ایالت بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند: سدبندها شکسته‌اند، هزاران درخت از جا کنده شده‌اند، امواج سر به فلک‌کشیده اسکله‌ها را شکسته و رانش زمین بزرگراه‌ها را مسدود کرده است. سیل ناگهانی جاده‌ها را در دره‌ها و مناطق ساحلی مسدود کرده و برف سنگین گذرگاه‌های شرق را مسدود کرده است. از شامگاه شنبه، میلیون‌ها نفر از ساکنان اورکا، در منتهی‌الیه شمال این ایالت، تا سن‌دیگو تحت هشدار سیل بودند. به گفته مقامات اورژانس در سراسر ایالت، بیش از ۷۵۰۰۰نفر تحت دستور تخلیه و هشدار هستند.

به گفته وب‌سایت خاموشی‌های آمریکا که قطعی برق را ردیابی می‌کند، بیش از ۲۳۰۰۰کاربر در سراسر ایالت بدون برق بودند. اعلام وضعیت اضطراری فدرال بخش اعظم ایالت را تحت پوشش قرار داد و انتظار می‌رود تا زمانی که آسمان آرام شود، هزینه خسارت اگر به میلیاردها نرسد، دست‌کم به صدها میلیون برسد.

شلاق‌های مکرر باران شدید و توفان زمین را در بسیاری از ایالت‌ها به حالت گل‌آلوده کرده و بارندگی‌های بیشتر خطر سیل و رانش زمین را افزایش داده است. مقامات اورژانس ایالتی به دنبال تقویت مواضع در تپه‌ها، تخلیه جوامع مستعد سیل و مستقر کردن گروه‌های نجات در مناطق آسیب‌پذیر هستند. هواشناسان می‌گویند که هیچ‌یک از توفان‌های فعلی به‌طور جداگانه فاجعه بار تلقی نمی‌شوند؛ اما تاثیر تجمعی بارش و باد تقریبا بی‌امان چالش بزرگی را ایجاد کرده است. مقامات ایالتی گفتند که توفان‌ها، روی هم رفته، بیش از کل دو فصل اخیر آتش‌سوزی‌ها جان مردم را گرفته‌اند. روز جمعه «نانسی وارد»، مدیر دفتر خدمات اضطراری فرمانداری، این توفان و سیل را «در میان مرگبارترین بلایای طبیعی در تاریخ مدرن این ایالت» توصیف کرد. پیش‌بینی می‌شود تا صبح روز دوشنبه ۲۵ تا ۱۲۷میلی‌متر بیشتر باران ببارد، در نوادا ۶۰ تا ۹۰سانتی‌متر برف ببارد و در برخی نقاط حتی میزان بارش برف به ۱۸۲سانتی‌متر برسد.

در جنوب کالیفرنیا، انتظار می‌رود که توفان‌های ورودی با ۲۵میلی‌متر باران در دره‌ها و در امتداد ساحل همراه باشد و این مقدار در مناطق کوهستانی به ۷۶میلی‌متر برسد. به همین منظور «کارن باس»، شهردار لس‌آنجلس، با پیش‌بینی رانش زمین و سیل، وضعیت اضطراری اعلام کرد. در شمال کالیفرنیا، جایی که از این نوع توفان فعلی برای اولین بار رخ داده است، جاده‌های آنجا را که دارای پیچ و خم مرگباری است، مملو از سیل کرده است و در برخی نقاط زمین رانش داشته و درختان روی آب شناور شده‌اند. عمده جاده‌ها در این منطقه بسته شده‌اند و وزش باد شدید است.

در شهرستان سن لوئیس اوبیسپو، مقامات با استناد به شرایط ناامن، بطور موقت جست‌وجو برای کایل دوان، یک کودک ۵ ساله را متوقف کردند که روز دوشنبه پس از بیرون افتادن از آغوش مادرش درحالی‌که تلاش می‌کردند از سیلاب فرار کنند، در یک نهر تندرو ناپدید شد. در نشست دانر، دانشمندان آزمایشگاه مرکزی سیرا در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، روز شنبه گزارش دادند که بیش از ۶۰سانتی‌متر برف در کمتر از ۳۶ساعت باریده است. مقامات ایالتی می‌گویند که حمل‌ونقل در این مسیرها متوقف شده است. در ساعت ۷صبح، بیش از ۳۰کامیونت در یک منطقه واحد در جاده۸۰، مسیر بین ایالتی به شرق ایالت نوادا پارک شده‌اند. مقامات از مردم خواسته‌اند اصلا در جاده‌ها تردد نکنند.