گروه بین‌الملل- در شرایطی که اعتراضات به تصمیمات اخیر رییس‌جمهوری مصر در این کشور همچنان برای چندمین روز پی‌‌درپی ادامه دارد، طی درگیری‌های پیش آمده میان مخالفان و موافقان محمد مرسی در شهرهای مختلف این کشور چندین تن زخمی شدند. اما گویا این آشوب‌ها مبارک ناامید را خشنود ساخته است. به گزارش ایسنا، تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر که با شعار «ملت از انقلاب خود حمایت می‌کند» شعارهای دیگری از جمله «مرسی برو» و «دولت اخوان المسلمین باید سرنگون شود» سر دادند. برخی رسانه‌های مصر اعلام کردند: شورای عالی قضات مصر به دادستان کل این کشور ۲۴ ساعت مهلت داد تا از سمت خود استعفا کند و در غیر این صورت وی را برکنار خواهد کرد.

به نوشته روزنامه مصری الیوم، منابع آگاه امنیتی در زندان‌ طره اعلام کردند که حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر و علاء و جمال مبارک، دو پسرش با دقت بسیار رخدادهای مصر بعد از تصمیمات اخیر محمد مرسی، رییس‌جمهوری این کشور را دنبال می‌کنند و روحیه حسنی مبارک که در زندان «مزرعه طره» به سر می‌برد، بسیار بهبود یافته است.

این منابع اعلام کردند، حسنی مبارک با دیدن تصاویر تظاهرات اوضاع کنونی مصر را «آشوب‌زده و ناآرام» توصیف کرد و به جمال گفت که وی پیشتر نسبت به این ناآرامی‌ها هشدار داده بود.

بنا بر این گزارش، مبارک و دو پسرش رغبت بسیاری برای پیگیری روزنامه‌ها دارند. روزنامه مصری الیوم در ادامه نوشت: وضعیت جسمانی مبارک بهبود نسبی یافته و بعد از تصمیمات اخیر محمد مرسی، به پیگیری وقایع مصر مشغول شده است.

مبارک از تصمیمات اخیر مرسی اظهار تعجب کرده و آن را تلاشی برای «در قید و بند کردن دستگاه قضایی مصر» دانسته است.