محبوبیت پهپادهای بایراک‌دار در حال افزایش است و در درگیری‌ها از اوکراین تا لیبی حضوری چشمگیر دارند. پهپادهای این شرکت اغلب به‌دلیل مقرون به‌صرفه بودن، پشتیبانی فنی قابل توجه بایراک‌دار و قابلیت‌های تهاجمی‌اش به دیگر تسلیحات مشابه ترجیح داده می‌شوند. در ماه ژوئیه، طی سفر اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه به خلیج‌فارس، عربستان سعودی با خرید هواپیماهای بدون سرنشین بایراک‌دار موافقت کرد. اگرچه تعداد و هزینه پهپادها فاش نشده است، اما این قرارداد به‌عنوان بزرگ‌ترین قرارداد دفاعی در تاریخ ترکیه گزارش شده است. این اولین سفر رهبر ترکیه به منطقه از زمان انتخاب مجدد با اختلاف اندک در ماه مه بود و ماموریت اصلی او هدایت سرمایه‌گذاری خارجی به داخل ترکیه بوده که با مشکلات مالی از جمله بحران ارزی و تورم بالا گرفتار شده است. بر کسی پوشیده نیست که ریاض می‌خواهد توانایی‌های دفاعی خود را تقویت کند.

اسناد افشاشده اطلاعاتی آمریکا در دسامبر گذشته نشان داد که عربستان سعودی می‌خواهد «روابط معاملاتی» خود با چین را با خرید پهپاد، موشک و سایر دستگاه‌های نظامی و امنیتی گسترش دهد. در سال۲۰۲۲، وزارت دفاع عربستان سعودی با قراردادی ۱۱۵میلیون دلاری موافقت کرد که بر اساس آن شرکت نورینکو مستقر در چین و شرکت ACES ریاض با یک شرکت دولتی چینی برای توسعه پهپادهای سعودی شریک شد. سرهنگ ریچ اوتزن، کارشناس ارشد غیر مقیم شورای آتلانتیک در ترکیه، در پاسخ به سوالی درباره اهمیت قرارداد تولید پهپاد برای هر دو طرف به المانیتور گفت: «برای ترک‌ها این به معنای صادرات گسترده‌ترِ محصول پرچمدار صنعت  دفاعی‌شان، ارزآوری و پیوند ژئوپلیتیک با یکی دیگر از سرمایه‌گذاران مهم و قدرت منطقه‌ای است.»

برای عربستان سعودی این به معنای تغییر فاز در برابر بی‌ثباتی غرب در زمینه فروش تسلیحات، پیشرفت بالقوه در پایگاه فناوری دفاع ملی و پهپادهای بهتر از رقبای منطقه‌ای‌اش است. وی افزود: «برای جلوگیری از خرابکاری احتمالی، این یک معامله با مزایای فراوان است.» سال‌هاست که روابط بین آنکارا و ریاض به دلیل حمایت اردوغان از جنبش اخوان‌المسلمین و نتیجه قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار در کنسولگری عربستان در استانبول تیره شده بود. در سال۲۰۲۱، آنکارا کارزاری را برای ترمیم روابط دیپلماتیک با عربستان سعودی و همسایه خلیج فارس، امارات متحده عربی آغاز کرد. اخیرا معاملات تجاری مهم دیگری بین دو کشور اعلام شده است. به‌عنوان مثال، شرکت نفت دولتی آرامکوی عربستان سعودی در ماه ژوئن با پیمانکاران ترکیه‌ای دیدار کرد تا درباره پروژه‌های بالقوه به ارزش ۵۰میلیارد دلار در این کشور گفت‌وگو کند.

سی‌ان‌ان ترک در گزارشی نوشت: رئیس‌جمهوری این کشور تنها پس از گذشت چند هفته از سفر اخیرش به سه کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس بار دیگر در حال برنامه‌ریزی به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس است. طبق گزارش این شبکه، برنامه سفر اردوغان، کشورهای بحرین، عمان، کویت و عراق را دربرمی‌گیرد و ممکن است شامل سفری رسمی نیز به آلمان شود. دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه و مقامات کشورهای عربی یادشده تا لحظه انتشار این گزارش به این خبر واکنشی نشان نداده و آن را رد یا تایید نکرده‌اند. سی‌ان‌ان ترک همچنین خبر داد که اردوغان در روزهای نهم و دهم ماه سپتامبر در اجلاس گروه۲۰ که قرار است در هند برگزار شود، شرکت خواهد کرد و همچنین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آمریکا در تاریخ هجدهم و نوزدهم ماه سپتامبر حاضر خواهد شد.