خانم‌ها و آقایان، مراقب «میشله» باشید

باراک، رهبر ارکستر، ساخت موسیقی را برعهده دارد. میشله می‌گوید از پیروزی ترامپ «ترس دارد». به نظر می‌رسد که دموکرات‌ها بی سر و صدا در حال برنامه‌ریزی هستند. او یک نظرسنجی برای بزرگان دموکرات فرستاده و احساسات آنها را درباره نامزدی خود جویا شده است. این روزنامه در ادامه می‌نویسد: اوباما بی سر و صدا به دنبال به تور انداختن جو بایدن است. او چند هفته است که درگیر این موضوع شده است. شاید دهانشان باز نشود و چیزی نگویند؛ اما اذهانشان را می‌شود خواند. بیش از یک‌سال پیش، تابستان۲۰۲۲، او در نیویورک با چند مدیر عامل بزرگ ملاقات کرد و گفت: «من برای رقابت آماده می‌شوم و از شما حمایت می‌خواهم.»

این روزنامه محافظه‌کار که به جو بایدن لقب اسلوموشن داده است، ادامه می‌دهد: اوباماها اکنون به زور جوی اسلوموشن را وادار به رفتن می‌کنند.» آنها می‌خواهند که بایدن برای دور دوم انصراف دهد. دموکرات‌ها کریس کریستی را بادکنک هلیومی می‌دانند و نیکی هیلی را هم «اخ» خوانده‌اند که توان رقابت با دونالد ترامپ را ندارند. کریستی که چندی پیش از دوره رقابت‌ها کنار رفت، فقط نیکی هیلی می‌ماند.کنار گذاشتن جو این احتمال را بیشتر می‌کند که میشله می‌تواند وارد صحنه رقابت‌ها شود. اوباما (مرد خانواده) در حال مذاکره برای تحقق آن است.

روزنامه نیویورک‌پست سپس می‌نویسد: «به غرولند آنها درباره انتخابات توجه کنید.» آنها درباره همه چیز بد می‌گویند: «پیشتازی ترسناک ترامپ، نظرسنجی‌های بدِ جو بایدن و خلاصه همه چیز بر وفق مراد آنها نیست.» اوباماها به اظهارات معمولی علاقه ندارند. طرفداران همچنین ممکن است نگرش‌های میشله را قبل از ریاست‌جمهوری بررسی کنند. او با برخی از زنان غیر اقلیت خوب نیست. سیندی آدامز در گزارش دیگری از همین روزنامه می‌نویسد: «برخی از کسانی که نسبت به این خبرها ابراز شک و تردید می‌کنند، دنبال منافع سیاسی خود هستند.» این نویسنده در ادامه مدعی می‌شود: «با این حال، برخی از اطلاعات از منابع معتبری به دست می‌آیند که تعداد کمی به آنها دسترسی دارند و معمولا برای رسانه‌ها در نظر گرفته نشده‌اند.»

به زودی...

طرح و نقشه اوباما چیست؟ در حدود ماه مه، بایدن اعلام خواهد کرد که نامزد نمی‌شود. به اصطلاح طرح این است که در کنوانسیون ماه اوت، میشله نامزد شود. به گفته این نویسنده، گام بعدی برای دموکرات‌ها کناره‌گیری بایدن درست پیش از کنوانسیون دموکرات‌ها است. نقشه این است که فعلا نقش یک نامزد جدی را بازی کند و همگان فکر کنند او نامزد نهایی دموکرات‌ها است. درحالی‌که بایدن وارد آخرین سال ریاست‌جمهوری خود شده و نقش «اردک لنگ» را بازی می‌کند، او باید نقش پیچیده‌اش را به خوبی ایفا کند.

در آمریکا به رئیس‌جمهوری که سال آخر خود را می‌گذراند، اردک لنگ گفته می‌شود که اساسا کارهای بزرگی نمی‌تواند انجام دهد. بنا به گفته این نویسنده، مستقل‌ها احتمالا اقبال بیشتری به میشله اوباما نشان دهند و اوست که می‌تواند زنگ خطر را در اردوگاه جمهوری‌خواهان به صدا در آورد.ترامپ هم‌اکنون در نظرسنجی‌ها هم از رقبای جمهوری‌خواه خود اوضاع بهتری دارد و هم در چندین نظرسنجی از جو بایدن بالاتر است. اختلاف آنها در حدود ۲درصد است و برخی می‌گویند این رقم تا انتخابات جبران خواهد شد. با این حال برخی سن بالای او را مهم‌ترین نقطه ضعف دموکرات‌ها می‌دانند که ممکن است ورق را به سود مرد مو نارنجی جمهوری‌خواهان برگرداند.