افزون بر این، ایالات متحده در حال بررسی ارسال فیوزهای بمب FMU-۱۳۹ است که کل محموله آن ده‌ها میلیون دلار تخمین زده می‌شود که از کمک‌های نظامی ایالات متحده به اسرائیل پرداخت خواهد شد. این گزارش با اشاره به ارزیابی پیشنهادی برای انتقال تسلیحات که توسط سفارت آمریکا در قدس تهیه شده است، گفت که اسرائیل درخواست «دستیابی سریع به این اقلام برای دفاع از خود در برابر تهدیدات منطقه‌ای مستمر و نوظهور» را داده است. این ارزیابی همچنین نگرانی‌های بالقوه حقوق بشری را رد می‌کند و می‌گوید: «اسرائیل برای جلوگیری از نقض فاحش حقوق بشر و مسوول دانستن نیروهای امنیتی که این حقوق را نقض می‌کنند، اقدام موثری انجام می‌دهد.» دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، تاکنون دو بار کنگره را دور زده و بمب و مهمات دیگر را به اسرائیل ارسال کرده است. به گفته وال استریت، ایالات متحده از آغاز جنگ در ۷اکتبر، تقریبا ۲۱۰۰۰مهمات هدایت‌شونده دقیق را در اختیار اسرائیل قرار داده است. این روزنامه اعلام کرد که تسلیحات باقی‌مانده برای ۱۹هفته بمباران غزه کافی است؛ اما اگر اسرائیل حمله کامل به لبنان را آغاز کند (جایی که درگیر جنگ مرزی با حزب‌الله است) این میزان به چند روز کاهش می‌یابد.

روز جمعه، بایدن گفت که بارها به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که «باید یک آتش‌بس موقت» در غزه طی گفت‌وگوهای «گسترده» برقرار شود. در مواجهه با محکومیت گسترده بین المللی، اسرائیل تاکید کرده که به زودی به رفح، جنوبی‌ترین شهر نوار غزه که هم‌مرز با مصر است، حمله زمینی خواهد کرد. رفح جایی است که تخمین زده می‌شود ۱.۴میلیون نفر از جمعیت ۲.۳میلیونی این منطقه به اجبار در حملات اسرائیل در سراسر غزه در درگیری‌های چهارماهه آواره شده‌اند. درحالی‌که دولت بایدن معتقد است تهاجم اسرائیل به این شهر پرجمعیت یک «فاجعه» خواهد بود، اما گفته که چنین عملیاتی عواقب ملموسی مانند توقف انتقال تسلیحات ایالات متحده را به دنبال نخواهد داشت.بایدن گفت که به نتانیاهو هشدار داده است که عملیات نظامی در رفح را بدون «برنامه معتبر و قابل اجرا» برای حفاظت از فلسطینی‌هایی که در آنجا پناه گرفته‌اند، پیش نبرد.

او گفت: «من امیدوار هستم که اسرائیلی‌ها در این مدت هیچ تهاجم زمینی گسترده‌ای به رفح انجام ندهند. بنابراین انتظار من این است که این اتفاق رخ ندهد.» واشنگتن و برخی دیگر از متحدان اسرائیل، علاوه بر سازمان ملل و تعدادی از گروه‌های حقوق بشری گفته‌اند که حمله به رفح با توجه به وضعیت وخیم انسانی که فلسطینیان در غزه از آن رنج می‌برند، فاجعه‌بار خواهد بود. نتانیاهو به ارتش دستور داده است تا برنامه‌هایی برای تخلیه غیرنظامیان تهیه کنند؛ اما مقامات ارشد سازمان ملل گفته‌اند که هیچ راه عملی برای انتقال مردم از منطقه وجود ندارد و هیچ مکان امنی در غزه باقی نمانده است. یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل گفت که این رژیم «به‌طور کامل» در حال برنامه‌ریزی برای تهاجم زمینی خود به رفح است و نتانیاهو اوایل روز جمعه وعده داد که «دیکته‌های بین‌المللی» درباره راه‌حل بلندمدت درگیری اسرائیل با فلسطینی‌ها را رد می‌کند و تحت تاثیر آنها قرار نخواهد گرفت.