گروه بین‌الملل- درمیان نشانه‌هایی مبنی براین که اوپک سقف تولید را افزایش می‌دهد، دیروز، چهارشنبه، قیمت نفت به بیش از ۹۸ دلار در هر بشکه رسید.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه جولای به ۴۰/۹۸ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۸ سنت افزایش در رقم ۰۹/۹۹ دلار ثابت شد. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه جولای ۲۹/۱۱۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

سرمایه‌گذاران در انتظار نتیجه نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت بود. این سازمان حدود ۴۰ درصد نفت جهان را تولید می‌کند.

طی این هفته رهبران اوپک در مورد این که آیا باید تولید را افزایش دهند یا خیر اختلاف نظر داشتند. عربستان سعودی، بزرگ‌ترین تولیدکننده این گروه، از قیمت ۷۰ تا ۸۰ دلاری نفت حمایت می‌کند درحالی که ایران، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک، با هرگونه افزایش تولید مخالف است.

این درحالی است که اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا اعلام کرد طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت این کشور ۵/۵ میلیون بشکه کاهش یافته است. این میزان بیشتر از ۵/۱ میلیون بشکه کاهش پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران بود.

براساس گزارش موسسه نفت آمریکا، طی هفته گذشته ذخایر بنزین ۱۶۱ هزار بشکه کاهش یافته درحالی که ذخایر فرآورده‌های نفتی ۸/۱ میلیون بشکه افزایش داشته است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه جولای، بنزین ۹۵/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۸۱/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.