همسر شاهزاده کجاست؟

همین دوباره روزنامه‌های زرد را به این صرافت انداخت تا ببینند «کیت میدلتون کجاست؟» حکومت بریتانیا دو پاره است؛ پاره اول مربوط به بخش دولت و مجلس عوام آن می‌شود که آن هم در این چهار سال به‌شدت متزلزل است. پاره دوم، بخش سلطنتی آن می‌شود که این بخش نیز دچار تزلزل شده است.به نوشته مجله «کات» رهبری غیرقابل اعتماد در بریتانیا به امری عادی تبدیل شده است - چهار نخست‌وزیر از سال۲۰۱۶ کنار رفته‌اند و پنجمین نخست‌وزیر، ریشی سوناک، احتمالا اواخر امسال در حال خروج است. اما خانواده سلطنتی که نماد ثبات بریتانیا بود، آنها نیز دچار مشکلات عدیده شده‌اند. شاهزاده اندرو، برادر پادشاه، به‌دلیل تعرض جنسی از کاخ باکینگهام تبعید شد. شاهزاده هری با شهادت درباره نژادپرستی نسبت به همسرش، مگان، دست به تبعید خودخواسته زد. اکنون، ۱۸ ماه از سلطنت چارلز می‌گذرد که او نیز به سرطانی ناشناس مبتلا شده و از زندگی عمومی کناره‌گیری کرده است.

کاترین، پرنسس ولز (متخلص به نام کیت میدلتون) نیز بیمار است و جرقه‌ای را برانگیخته است که گویی در حال بازتولید سریال زندگی چارلز و دایانا هستند. بحران پشت بحران دامن خانواده سلطنتی را گرفته است.برای خارجی‌ها، خانواده سلطنتی بریتانیا می‌تواند کنجکاوی محض به نظر برسد. آنها زمانی را تداعی می‌کنند که این کشور بر یک‌پنجم جهان حکومت می‌کرد. آنها مانند خانم مارپل، شرلوک هلمز و چای ارل‌گری بخشی از فرهنگ ملی بریتانیا هستند. مریضی کاترین اما خانواده سلطنتی را بیش از پیش زیر ذره‌بین برده است.کاترین در ماه ژانویه برای یک عمل جراحی شکمی برنامه‌ریزی شده در بیمارستان بستری شد و از کریسمس در انظار عمومی دیده نشده است.

دستکاری در عکس اخیر هم نشان می‌دهد اوضاع او چندان روبه‌راه نیست و همین شایعه‌ها را درباره خاندان سلطنتی دو چندان کرده است. این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که بخشی از کارهای پادشاه بریتانیا به ولیعهد این کشور، یعنی همسر کاترین محول شده است.روز گذشته به دنبال واکنش‌ها به انتشار عکس فوق، کیت میدلتون به خاطر ایجاد ابهام در عکسش به مناسبت روز مادر عذرخواهی کرد و در بیانیه‌ای که رسانه‌های اجتماعی کاخ کنزینگتون منتشر کرده‌اند، گفت مثل بسیاری از عکاسان آماتور من هم گاهی اوقات ویرایش عکس را تمرین می‌کنم.