گروه بین‌الملل- گروهی از معترضان سوری با انتشار فراخوانی در شبکه‌های اینترنتی خواستار برگزاری تظاهراتی پس از اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان تحت عنوان جمعه «جمعه خدا با ماست» شدند. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری روزنامه الاهرام مصر، برخی معترضان در سوریه برای تظاهرات دیروز در سوریه فراخوان صادر کردند و اعلام کردند که این تظاهرات تحت عنوان «جمعه‌ خدا با ماست» برگزار می‌شود. الاهرام، کسانی را که فعالان سوری نامید، صادر کنندگان این فراخوان اعلام کرد و افزود که فعالان سوری خواستار برگزار تظاهرات بزرگی در پایان نماز جمعه دیروز شدند.

بنا بر اعلام الاهرام، این فراخوان در اینترنت منتشر شده است حال آنکه شب جمعه نیز تظاهراتی در برخی مناطق سوریه برگزار شد هرچند تدابیر امنیتی شدیدی وضع شده است. به گفته کسانی که الاهرام آنان را فعالان مخالف سوریه نامید، نیروهای امنیتی سوریه اواخر شب جمعه به مسجدی در دمشق حمله و تعدادی از حاضران در مسجد را به دلیل نقش داشتن در تظاهرات‌ها بازداشت کردند. گفته می‌شود معترضان به دولت سوریه اقدامات خود را با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تشدید کرده‌اند و این در حالی است که پنجشنبه در ادامه خواسته مردمی و اجرای اصلاحات سیاسی در سوریه، بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه دو مصوبه درباره قانون جدید انتخابات و احزاب را اعلام کرد و به نظر می‌رسد پارلمان این کشور طی روز‌های آینده آن را در پارلمان تصویب کند.

در همین حال و به گزارش خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه شب سرانجام پس از ماه‌ها بن‌بست عملی با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات داخلی سوریه واکنش نشان داد. برخی کشورهای عضو شورای امنیت که از صدور قطعنامه علیه سوریه ناتوان ماندند، سرانجام با صدور بیانیه‌ای غیرالزام‌آور خشونت دولت سوریه را محکوم کردند. بیانیه شورای امنیت بدون تایید لبنان‌، کشور همسایه و هم‌پیمان سوریه صادر شد. نماینده لبنان در شورای امنیت این بیانیه را بی‌نتیجه خواند. در همین حال «عدنان منصور» وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگو با روزنامه «اللواء» اعلام کرد که لبنان با بیانیه شورای امنیت سازمان ملل علیه سوریه یا صدور قطعنامه علیه این کشور مخالف است و صدور هر حکمی علیه سوریه را رد می‌کند.