گروه بین‌الملل- کیم جونگ ایل رهبر کره‌شمالی دیروز ـ‌ چهارشنبه‌ ـ با «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهوری روسیه، در سیبری دیدار کرد. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نشست در پایگاهی نظامی در شهر «اولان اوده» در پنج هزار کیلومتری شرق مسکو برگزار شد و در جریان آن کیم جونگ ایل از سفر مدودف به سیبری قدردانی کرد.

مدودف نیز در واکنش به قدردانی کیم جونگ ایل گفت: «سیبری نیز بخشی از خاک روسیه است و هنگامی ‌که درباره همسایگان و شرکای خود گفت‌وگو می‌کنیم، مسافت و فاصله مساله مهمی نیست.»

پیش‌بینی می‌شود نشست مقامات دو کشور به مساله انرژی و اعطای کمک‌های غذایی به کره‌شمالی اختصاص داشته باشد. دو طرف قرار است طی این نشست درباره سه پروژه بزرگ خط‌آهن ارتباط دهنده دو کره، خط لوله انتقال گاز و خطوط انتقال برق روسیه به کره‌جنوبی از طریق کره‌شمالی با یکدیگر گفت‌وگو کنند. کیم همچنین قرار است از کارخانه ساخت تجهیزات هوایی نیز بازدید کند.

سفر کیم به روسیه که نخستین سفر وی به این کشور طی ۹ سال گذشته است، با هدف جلب کمک‌های اقتصادی برای کره‌شمالی که از پیامدهای سیل و تحریم‌های اقتصادی رنج می‌برد، انجام شده است.