آقای IMF تبرئه شد

گروه بین‌الملل- دادستانی نیویورک اتهام‌های مطرح شده علیه دومنیک استراوس کان رییس سابق صندوق بین‌المللی پول در رابطه با فساد اخلاقی را بی‌مورد تشخیص داد و وی را در رابطه با این پرونده تبرئه کرد.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتد پرس، اعتبار اتهام‌های مطرح شده علیه استراوس کان در هفته‌های گذشته به خاطر زیر سوال رفتن انگیزه و صداقت نفیساتو دیالو کارگر هتل منهتن سست شده بود.

استراوس کان در ماه مه به اتهام تجاوز جنسی به این کارگر ۳۲ساله آفریقایی بازداشت شد سپس در حبس خانگی قرار گرفت و در نهایت بدون تودیع وثیقه آزاد شد تا روند قضایی پیگیری شود. با تبرئه شدن استراوس کان وی می‌تواند به فرانسه برگردد ولی پرونده شکایت مدنی خانم دیالو علیه او همچنان مفتوح خواهد بود.

کنث تامسون وکیل دیالو پس از دیدار کوتاهی با مقام‌های دادستانی منهتن تاکید کرد که برخورد قضایی با موکلش ناعادلانه است. تامسون به خبرنگاران گفت سایروس ونس دادستان منطقه منهتن یک زن را از اجرای عدالت در رابطه با پرونده تجاوز جنسی محروم کرده است. وکلای استراوس‌کان که از ابتدا بر بی‌گناهی او تاکید داشتند با صدور بیانیه‌ای با اشاره به فقدان اعتبار اتهام‌های مطرح شده از درخواست دادستانی برای لغو آنها تشکر کردند.

استراوس کان ممکن است به علت وجود شکایت مشابهی در فرانسه مورد پیگرد قرار گیرد. تریستان بانو رمان نویس جوان فرانسوی استراوس کان را متهم به تلاش برای تجاوز جنسی کرده است و مقام‌های قضایی در حال بررسی این شکایت هستند.

بازداشت دومنیک استراوس کان در ۱۴ مه در نیویورک به جنجالی رسانه‌ای تبدیل شد که با استعفای او از ریاست صندوق بین‌المللی پول همراه بود. پیش از حادثه ۱۴ ماه مه استراوس کان که ۶۵ ساله و متاهل است یکی از بخت‌های اصلی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به شمار می‌رفت.