گروه بین‌الملل- دیروز، چهارشنبه، قیمت نفت کاهش یافت و به کمتر از بشکه‌ای ۸۷ دلار رسید. زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار پایان نشست فدرال رزرو بودند تا شاید در این نشست برنامه‌ای برای تقویت رشد اقتصادی ارائه شود.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر ۱۶ سنت کاهش یافت و به ۷۶/۸۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه قیمت نفت با ۱۱/۱ دلار افزایش در رقم ۹۲/۸۶ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر ۹ سنت رشد کرد و ۶۳/۱۱۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

سرمایه‌گذاران به دقت نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا را زیر نظر دارند. برخی از سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو به منظور تقویت رشد اقتصادی، برنامه فروش اوراق قرضه کوتاه‌مدت و خرید اوراق قرضه بلندمدت را اجرا خواهد کرد. این درحالی است که نشانه‌های متفاوت از تقاضای آمریکا برای نفت نیز بر قیمت‌ها تاثیر گذاشت. اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا گزارش داد، طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت این کشور ۶/۲ میلیون بشکه افزایش یافته است. این درشرایطی است که تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی پلاتس،شاخه اطلاعات انرژی مرکز مک‌گرو‌هیل، کاهش یک میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

براساس این گزارش، طی هفته گذشته ذخایر بنزین ۶۲ هزار بشکه افزایش یافته است و ذخایر فرآورده‌های نفتی ۸۱ هزار بشکه رشد داشته است. در دیگر معاملات بورس نیویورک بنزین برای تحویل در ماه نوامبر ۶۹/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه اکتبر به ۸۰/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.