گروه بین‌الملل- دیروز،چهارشنبه، بورس‌های آسیا با افزایش روبه‌رو شدند، زیرا سرمایه‌گذاران امیداوار بودند خبرهای خوشی از گزارش‌های درآمدی شرکت‌های آمریکایی که به زودی منتشر می‌شوند، دریافت خواهند کرد. اما پس از آن که اسلواکی تقویت صندوق نجات اروپا را رد کرد، بورس‌های اروپایی دچار کاهش شدند. یک روز پس از آنکه اسلواکی،کوچک‌ترین عضو منطقه یورو، به تقویت برنامه نجات مالی این منطقه رای منفی داد، بازارهای سهام اروپا با کاهش روبه‌رو شدند. این اقدام اسلواکی نگرانی‌ها از ناتوانی اروپا در کنترل بحران بدهی‌ها را تشدید کرد. شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۲/۰ درصد افت کرد و به ۷۰/۵۳۸۲ واحد رسید. شاخص داکس آلمان ۶/۰ درصد تنزل کرد و به ۰۹/۵۸۳۰ واحد رسید. شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۵/۰ درصد کاهش یافت و به ۶۹/۳۱۳۸ واحد رسید. اما وال‌استریت کار خود را با افزایش آغاز کرد. فروش آتی شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۴/۰ درصد رشد کرد و به ۱۱۳۷۷ واحد رسید. فروش آتی شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ نیز ۴/۰ درصد افزایش یافت و به ۸۰/۱۱۹۳ واحد رسید. در آسیا، شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۴/۰ درصد افت کرد و به ۹۰/۸۷۳۸ واحد رسید. اما شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ یک درصد جهش کرد و به ۴۶/۱۸۳۲۹ واحد رسید. شاخص کاسپی کره‌جنوبی ۸/۰ درصد رشد کرد و به ۵۰/۱۸۰۹ واحد رسید. شاخص شانگهای کامپوزیت ۳ درصد جهش کرد و در رقم ۲۴۲۰ واحد ثابت شد. بورس‌های سنگاپور، هندوستان و اندونزی نیز با رشد روز را به پایان رساندند.

این درحالی است که بسیاری از تحلیلگران امیدوارند گزارش‌های درآمدی شرکت‌های آمریکایی توجه سرمایه‌گذاران را از اروپا منحرف و به سلامت شرکت‌های آمریکایی معطوف کند. انتظار می‌‌رود نتایج درآمدی شرکت پپسی کولا در فصل سوم نشان‌دهنده افزایش سود این شرکت باشد.

روز سه‌شنبه در وال‌استریت، شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۸۸/۱۶ واحد یا ۱/۰ درصد کاهش یافت و به ۳/۱۱۴۱۶ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۶۵/۰ واحد یا ۱/۰ درصد رشد کرد و به ۵۴/۱۱۹۵ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت ۹۸/۱۶ واحد یا ۷/۰ درصد افزایش یافت و به ۰۳/۲۵۸۳ واحد رسید.

روز سه‌شنبه پس از پایان معاملات وال‌استریت شرکت آلومنیوم‌سازی آلکوآ گزارش درآمدی خود را برای فصل سوم منتشر کرد. این گزارش نشان داد به دلیل کاهش تقاضا از طرف اروپا، درآمد این شرکت نسبت به فصل گذشته افت کرده است. این درشرایطی است که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند درآمد شرکت‌های تشکیل‌دهنده استاندارد اند پورز ۵۰۰ در فصل سوم نسبت به همین دوره در سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت و سود سهام این شرکت‌ها رشد ۱۱ درصدی را ثبت خواهد کرد.