گروه بین‌الملل- پلیس نیویورک حدود هفتاد نفر از کسانی که در اعتراض به سیستم سرمایه‌داری، به خیابان‌های این شهر آمده بودند را دستگیر کرد.

چهل و پنج نفر از آنها، معترضانی بودند که در میدان تایمز نیویورک تجمع کرده بودند. بیست و چهار نفر هم در میدان واشنگتن در شهر نیویورک دستگیر شدند. به گزارش بی‌بی‌سی، این عده به دلیل آن بازداشت شدند که «در حریم یک بانک رفته‌بودند.»

در سوی دیگر جهان، دست کم هفتاد نفر از کسانی که در اعتراض به سیاست‌های مالی در شهر رم ایتالیا به خیابان آمده بودند، در درگیری‌های به وجود آمده، مجروح شدند.

نخست وزیر ایتالیا، در این باره ابراز نگرانی کرده و گفته است کسانی که در این ماجرا دست داشتند باید تنبیه شوند.

در آمریکا، سازمان‌دهندگان «اشغال وال‌استریت»، می‌گویند ۵ هزار نفر در روز یکشنبه به خیابان‌های نیویورک آمده بودند.

آنها شعار می‌دادند: «ما ورشکسته می‌شویم، به بانک‌ها کمک می‌کنند.»

یک زن، هنگامی که یک پلیس سواره می‌خواست معترضان را از خیابان‌ بیرون براند، به روی زمین افتاد و مجروح شد.

همچنین در شهرهای دیگر آمریکا هم معترضانی به خیابان آمدند. در لس آنجلس معترضانی که برای اعتراض به جلوی ساختمان شهرداری رفته بودند حدود پنج هزار نفر تخمین زده شده بودند و در پیتسبورگ معترضان دو هزار نفر تخمین زده شدند.

در اسپانیا جمعیت از همه بیشتر توصیف شده است. ده‌ها هزار نفر در مادرید به مرکز شهر رفته بودند. در لیسبون پایتخت پرتغال حدود بیست هزار نفر در خیابان بودند. در آتن، پایتخت یونان معترضان را دوهزار نفر تخمین زدند و در لندن کمتر از بقیه این شهرها، تعداد معترضان هزار نفر تخمین زده شده بودند.

همه این اعتراض‌ها آرام توصیف شده بودند به جز در رم که ده‌ها هزار نفر زیر پلاکاردهایی جمع شده بودند که ضد سیاست‌های ریاضت اقتصادی این کشور بود.

در این شهر عده‌ای تندرو که ماسک بر چهره داشتند به جمعیت حمله کردند و شروع به تخریب اموال مردم نمودند، ماشین آتش زدند و به بانک‌ها و مغازه‌ها آسیب زدند. در این میان هفتاد نفر از معترضان هم مجروح شدند.