گروه بین‌الملل- شبکه تلویزیونی «الرای» سوریه که هوادار «معمر قذافی» رهبر مخلوع لیبی است، کشته‌شدن «خمیس قذافی» پسر قذافی و «محمد عبدالله السنوسی» پسر رییس سازمان اطلاعات سابق این کشور را تایید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، الرای اعلام کرد که این دو طی جنگ با نیروهای شورای ملی انتقالی لیبی در شهر «ترهونه» در ۹۰ کیلومتری جنوب شرق «ترابلس » پایتخت لیبی جان خود را از دست دادند. این شبکه تلویزیونی که از دمشق برنامه‌های خود را پخش می‌کند، تصاویر خمیس را به همراه تلاوت آیات قرآن کریم پخش کرد. الرای اعلام کرد که خمیس و السنوسی در ۲۹ آگوست در حالی که در برابر دشمنان میهنشان مقابله می‌کردند با سربلندی کشته شدند. پیش از این فرماندهان نظامی شورای ملی انتقالی لیبی در ماه آگوست اعلام کرده بودند که خمیس در جنگ با انقلابیون در شهر ترهونه کشته شده و در بنی‌ولید دفن شده است،‌ ولی هواداران قذافی این خبر را تایید نکرده بودند.

در تحولی دیگر نیروهای نظامی شورای ملی انتقالی لیبی پس از هفته‌ها درگیری مسلحانه موفق به نفوذ به شهر «بنی‌ولید» یکی از آخرین پایگاه‌های هواداران سرهنگ «معمر قذافی» رهبر مخلوع لیبی شده‌اند. بنی‌ولید در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرقی ترابلس قرار دارد و حمله به این شهر از شمال و جنوب آن آغاز شد.

به گفته فرماندهان شورای ملی انتقالی، هواداران سرهنگ قذافی به شدت در حال دفاع از مواضع خود هستند و همزمان، نبرد خیابانی برای تصرف شهر «سرت» زادگاه سرهنگ قذافی ادامه دارد. از سوی دیگر، دولت موقت لیبی تخریب مجتمع «باب‌العزیزیه» مقر قذافی را آغاز کرده‌اند.

رهبران شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کردند که زمان فرو ریختن نمادهای ظلم فرا رسیده است. این کار در شرایطی صورت می‌گیرد که محل اختفای قذافی همچنان نامعلوم است. به گفته «جمال سالم» یکی از فرماندهان دولت موقت لیبی، نیروهای تحت فرمان او از جنوب شرقی بنی‌ولید وارد شهر شده‌اند و اکنون در داخل شهر هستند.

وی ادامه داد: در حالی‌که نیروهای وفادار به قذافی هنوز مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند، نیروهای انقلابی عقب‌نشینی نکردند. «عبدالله خنشیل» یکی از مسوولان شورای ملی انتقالی نیز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الاحرار» لیبی، گفت: «نیروهای انقلابی به مرکز شهر بنی‌ولید که در ۱۷۰ کیلومتری شرق ترابلس، پایتخت لیبی قرار دارد، رسیده‌اند.»

«موسی یونس» فرمانده نیروهای شورای ملی انتقالی در بنی‌ولید نیز گفت که ما نبردها را در بنی‌ولید از سر گرفتیم و از جبهه شمالی مانند جبهه جنوب پیشروی کردیم.