بودجه ریاضتی 2012 اتحادیه اروپا تصویب شد

گروه بین‌الملل- ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا سرانجام بر سر تصویب بودجه سال ۲۰۱۲ میلادی اتحادیه اروپا به توافق نهایی دست یافتند. به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس میزان هزینه‌های بودجه ۲۰۱۲ اتحادیه اروپا به ۱۲۹ میلیارد یورو خواهد رسید که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۱ تنها دو درصد رشد خواهد داشت که این مساله نشانگر تصویب بودجه ریاضتی از سوی مقام‌های اتحادیه اروپا است.

بر اساس این گزارش یانوش لووادوفسکی کمیسر بودجه اتحادیه اروپا تاکید کرد اروپا مجبور است در سال ۲۰۱۲ میلادی بودجه ریاضتی را تصویب کند و بر همین مبنا میزان هزینه‌های بودجه اروپا تنها ۲ درصد رشد داشته است. بسیاری از کشورهای اروپایی مجبورند برای کاهش هزینه‌های بودجه و بدهی سیاست‌های ریاضت اقتصادی اجرا کنند. این در شرایطی است که پارلمان اروپا در نشست ۲۶ اکتبر خود با بودجه ۱/۱۳۳ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا موافقت کرده بود.

بر اساس این گزارش نرخ تورم منطقه یورو طی ماه اکتبر به بیش از ۳/۴ درصد رسیده است که این رقم در انگلیس بیش از ۵ درصد بوده است. بانک مرکزی انگلیس قصد دارد نرخ تورم این کشور را زیر ۲ درصد ثابت نگه دارد، ولی در این مساله موفق نبوده است.