گروه بین‌الملل- اتحادیه‌های کارگری در بریتانیا، کارکنان بخش‌های دولتی را به برگزاری یک اعتصاب عمومی در روز چهارشنبه دعوت کردند. مدارس، ادارات پلیس، فرودگاه‌ها و بیمارستان‌ها از جمله مراکزی هستند که پیش‌بینی می‌شد ارائه خدمات معمول در آنها به دلیل اعلام آمادگی گسترده کارکنان با وقفه روبه‌رو شود. به گزارش یورو نیوز این اعتصاب در اعتراض به افزایش سن بازنشستگی و کاهش حقوق در این کشور صورت گرفت.

یکی از اعضای سندیکای اداره مهاجرت و کنترل فرودگاه‌های بریتانیا گفت: «اعضای این سندیکا هیچ چاره‌ای جز شرکت در این اعتصاب ندیدند. این نخستین بار طی سی سال گذشته است که این اتحادیه کارکنان خود را به اعتصاب دعوت می‌کند. این وضعیت مایه تاسف است. ما نمی‌خواستیم دست به این کار بزنیم، اما صدای ما تاکنون شنیده نشده و فکر می‌کنیم با این کار صدای اعتراضمان شنیده می‌شود.»

این اعتصاب که ۲۴ ساعته اعلام شده بود، نزدیک به ۹۰ درصد از مدارس را به تعطیلی کشاند. مسوولان بیمارستان‌های دولتی نیز مجبور شدند جراحی‌های غیراورژانسی را که قرار بود در این روز انجام شود، لغو یا به تعویق بیندازند.

دولت بریتانیا قصد دارد سن بازنشستگی را از ۶۵ سالگی به ۶۷ سالگی افزایش دهد. وزارت خزانه‌داری بریتانیا می‌گوید این طرح بیش از ۵۰۰ میلیون پوند به صندوق دولت اضافه خواهد کرد. اتحادیه‌های کارگری بریتانیا که از تصمیم دولت برآشفته‌اند، این میزان اعلام شده را یک رقم تخیلی می‌دانند. براساس برنامه‌های جدید دولت بریتانیا، کاهش کارکنان بخش‌های دولتی نیز یکی دیگر از اقدامات این دولت برای صرفه‌جویی بیشتر است. طبق اعلام وزارت خزانه‌داری این کشور تا پایان سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۷۱۰ هزار کارمند دولت از کار برکنار خواهند شد.