گروه بین‌الملل- دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه در جمع اعضای پارلمان دلیل رای منفی خود به تغییر پیمان اتحادیه اروپا را حسن نیت خود عنوان کرد و گفت این تغییرمطابق با منافع ملی بریتانیا نبود.

وی گفت: «من کاملا روشن می‌گویم که این امکان وجود دارد که هم در کمیسیون و هم عضو تاثیرگذار در اتحادیه اروپا باشیم اما همزمان مخالف موافقت‌نامه‌ای باشیم که از منافع ما حمایت نمی‌کند. این چیزی است که من در شورای اروپا انجام دادم و تا زمانی که نخست‏وزیر بریتانیا هستم، ادامه خواهم داد. این راه درست برای کشور ما و پیشنهاد دولت من برای پارلمان است.»

به گزارش یورو نیوز، همزمان با سخنان دیوید کامرون گروهی از مخالفان وی که از اعضای حزب لیبرال بریتانیا به شمار می‌روند، ضمن مخالفت با تصمیم نخست وزیر فریاد زدند که نیک کلگ، معاون وی کجا است؟

نیک کلگ، معاون نخست‌وزیر بریتانیا و رهبر حزب لیبرال دموکرات این کشوراعلام کرده بود که تصمیم دیوید کامرون و وتوی اصلاح توافقنامه اتحادیه اروپا به ضرر بریتانیا بوده و ممکن است باعث «انزوا و به حاشیه رانده شدن» این کشور شود. در همین حال اد میلیبند، رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت: «آقای نخست‏وزیر و سخنگوی ایشان می‌گویند از حق وتویی که در اختیار داشته‌اند استفاده کرده‌اند اما اجازه بدهید برای ایشان توضیح بدهم که وتو این نیست که چیزی را که برخلاف خواسته شما به پیش می‌رود، متوقف کنید. این کار به معنی از دست دادن، شکست و از بین رفتن بریتانیا است.» پس از پایان اجلاس روز جمعه سران اتحادیه اروپا و ناکامی اعضا در دستیابی به توافقی پیرامون تغییر پیمان اتحادیه اروپا، نیکلا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه دلیل آن را رای منفی تنها عضو مخالف این اتحادیه یعنی بریتانیا عنوان کرده بود.