گروه بین‌الملل- بیل دیلی، رییس کارکنان کاخ سفید، که تنها یک سال این سمت را به عهده داشت، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، این خبر را اعلام کرد و گفت که جک لو، مدیر برنامه و بودجه کاخ سفید که از کهنه سربازان آمریکایی است، جانشین دیلی می‌شود. پیش از بیل دیلی، رام امانوئل، رییس کارکنان کاخ سفید بود که با باراک اوباما روی کار آمد. اما امانوئل در ابتدای سال ۲۰۱۱ میلادی (یک سال پیش) از سمت خود کناره‌گیری کرد و به شیکاگو رفت و شهردار این شهر شد.

حال دیلی هم می‌خواهد که به شیکاگو برود. اما آن طور که رییس جمهوری آمریکا گفته، دیلی می‌خواهد که «زمان بیشتری را با خانواده‌اش بگذراند.»

باراک اوباما، از اینکه دیلی به شیکاگو باز می‌گردد هم ابراز خشنودی کرد. اوباما پیش از ریاست جمهوری، سناتور شیکاگو بود.بیل دیلی پیش از اینکه به کاخ سفید برود، معاون رییس بانک جی‌پی‌ مورگان چیس بود. او گفته که تا زمان انتخابات با رییس‌جمهور کار می‌کند.

اوباما درباره بیل دیلی گفت که او در کار خود «برجسته» بوده است.

او گفت که خبر استعفای دیلی برایش خبر خوشایندی نبوده و استعفا را به سرعت نپذیرفته است.

«تکنوکرات خاکستری»

همزمان با اعلام خبر استعفای بیل دیلی، اوباما جانشین او را هم معرفی کرد.

زمانی که اوباما خبر استعفای بیل دیلی را می‌داد و جانشینش جک لو را معرفی می‌کرد، هر دوی آنها در دو طرف اوباما ایستاده بودند.منابع مطلع در داخل کاخ سفید می‌گویند که دیلی در میانه سال ۲۰۱۰ میلادی، زمانی به کاخ سفید آمد که دولت می‌خواست روابط بهتری با بنگاه‌های اقتصادی داشته باشد.

همین منابع می‌گویند که دیلی نتوانسته بود خیلی خوب با حلقه اصلی مشاوران سیاسی اوباما ارتباط برقرار کند.

از حدود دو ماه پیش، بخشی از مسوولیت‌های مدیریتی دیلی را فرد دیگری انجام می‌داد که پیش از بیل دیلی و بعد از رام امانوئل مسوولیت کارهای اجرایی را به عهده گرفته بود.

جک لو، در زمان بیل کلینتون مدیر برنامه و بودجه کاخ سفید بود و در زمان باراک اوباما هم همین پست را بر عهده دارد. او از سال ۱۹۸۰ میلادی چهره‌ای شناخته شده در میان اعضای حزب دموکرات است.جک لو، مشهور است که با هر دو جناح سیاسی آمریکا می‌تواند کار کند. شاید برای همین به او عنوان «مترجم» داده‌اند. عنوان دیگری که او دارد «تکنوکرات خاکستری» است.او بناست که از اول ماه فوریه، در پست جدید خود شروع به کار کند. لو تا آن زمان مشغول کار کردن روی بودجه ریاست جمهوری است.