گروه بین‌الملل- تظاهرات اعتراض‌‌آمیز در سنگال علیه کاندیداتوری مجدد «عبدالله واد» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۶ ماه فوریه برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جوانان معترض در ادامه تظاهرات خود، اقدام به آتش زدن لاستیک و شکستن شیشه‌های خودرو‌ها کردند و در مسیر‌های نزدیک به کاخ ریاست‌جمهوری سنگال اختلال ایجاد نمودند. نیروهای پلیس برای دفاع از کاخ ریاست جمهوری در برابر حملات معترضان، به سمت آنها گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک و اقدام به پرتاب سنگ کرد.

چند تن از معترضان بر اثر این اقدام پلیس به شدت مجروح شدند و برخی گزارش‌ها حاکی از کشته شدن یکی از معترضان است. بسیاری از ناظران نگران هستند که چنانچه عبدالله واد برنده انتخابات اعلام شود، ممکن است کشور وارد مرحله جدیدی از خشونت‌ و ناآرامی شود. صبح شنبه به وقت محلی، ۲۳ هزار نیروی امنیتی شامل پلیس و اعضای ارتش برای رای دادن صف کشیده بودند. ناظران اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که صندوق‌های رای‌گیری در زمان مقرر به حوزه‌ها رسیدند و رای‌گیری، آرام و مسالمت‌آمیز برگزار شد.

سنگال از ماه ژانویه و زمانی که عالی‌ترین دادگاه این کشور رای داد که واد می‌تواند در انتخابات ماه جاری میلادی کاندیدا شود، هر چند روز یک بار صحنه اعتراض‌های مردمی است. واد که ۸۶ سال دارد برای تصدی سمت هفت ساله ریاست‌جمهوری در کشوری که اکثر مردم آن سن ۶۰ سالگی را رد نمی‌کنند، اعلام آمادگی کرده است.

چنانچه واد در این انتخابات پیروز شود، سومین دوره‌ای خواهد بود که سمت ریاست‌جمهوری را در اختیار می‌گیرد.