گروه بین‌الملل- رییس بانک مرکزی اروپا از اجرای تدابیر ریاضت اقتصادی در منطقه یورو دفاع کرد و کشورها را به پیشبرد اصلاحات با وجود پیش بینی اقتصادی تیره، فراخواند.

به گزارش ایسنا، ماریو دراگی در نخستین مصاحبه خود از زمان به تصویب رسیدن دومین بسته نجات مالی به میزان ۱۳۰ میلیارد یورو به یونان از سوی مقامات منطقه یورو، به وال استریت ژورنال گفت: هیچ توازن عملی میان اصلاحات و ریاضت اقتصادی وجود ندارد و عقب نشینی از اهداف مالی، موجب واکنش فوری بازار و بالارفتن نرخ‌های بهره می‌شود. دراگی که پیش از این رییس بانک مرکزی ایتالیا بود، از کشورهای شمالی مانند فنلاند، آلمان و هلند که وضعیت اقتصادی نسبتا بهتری دارند، پشتیبانی کرد و از سایر کشورها خواست تا زمان بهبود وضعیت مالی خود به اصلاحات ادامه دهند.

وی هشدار داد که هیچ راه حل سریعی برای بحران بدهی اروپا وجود ندارد و این امید را که چین با ذخایر ارزی خارجی عظیم و مازاد تجاری خود به نجات اروپا می‌آید، کوچک شمرد.

رییس بانک مرکزی اروپا اظهار کرد گفت‌وگوهای زیادی وجود داشته است اما وی هیچ سرمایه‌گذاری رسمی‌از سوی چین در بازارهای مالی اروپایی مشاهده نکرده است و به اعتقاد وی، وضعیت حال حاضر دولت‌های اروپایی را وادار می‌کند به سمت اتحادیه مالی یکپارچه‌تری حرکت و بازارهای کار را اصلاح کنند و تغییرات ساختاری را در اقتصاد خود به منظور اطمینان از موفقیت در درازمدت صورت دهند.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه یونان همچنان یک خطر عمده باقی مانده است، گفتن اینکه بحران به پایان رسیده، دشوار است.

ماریو دراگی از امتناع بانک مرکزی اروپا از قبول ضرر در اوراق قرضه یونان که در اختیار دارد و اکنون ارزش آنها حدود ۵۰ میلیارد یورو است، دفاع کرد و گفت: بانک مرکزی اروپا متعهد است از پول مالیات‌دهندگان حمایت کند.

کمتر از چهار ماه پس از رسیدن به ریاست بانک مرکزی اروپا، دراقی دیدگاه نسبتا مثبتی نسبت به چشم اندازهای اقتصادی منطقه یورو داشته و اظهار کرد این چشم اندازها پس از سه ماهه چهارم سال گذشته که ضعیف بود، ثبات یافته‌اند.