گروه بین‌الملل- دولت دانمارک به بحرین پیشنهاد داده است تا به عبدالهادی الخواجه، زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد بحرینی‌که نزدیک به ۲ ماه است در اعتصاب غذا به سر می‌برد، پناهندگی اعطا کند. بحرین اعلام کرده در حال بررسی پیشنهاد است. دولت بحرین پیشنهاد دانمارک برای اعطای شهروندی دانمارک به یکی از معروف‌ترین زندانیان سیاسی این کشور حاشیه خلیج فارس را بررسی می‌کند.

عبدالهادی عبدالله حبیل الخواجه، زندانی سیاسی مشهور بحرینی نزدیک به ۲ ماه است دست به اعتصاب غذا زده است. او به حبس ابد محکوم شده است.

شبکه‌های خبری بحرین گزارش دادند که وزیر امور خارجه‌ دانمارک در دیداری با همتای بحرینی خود، تقاضای رسمی دولت دانمارک را به مقامات بحرین ارائه داده است تا به این فعال سیاسی پناهندگی و شهروندی دانمارک اعطا شود.

عبدالهادی الخواجه شناخته‌شده‌ترین چهره‌ مخالف پادشاهی بحرین است که وضعیت سلامتی او بسیار وخیم توصیف شده است. او در زندان بارها مورد شکنجه قرار گرفته است. سازمان‌های حقوق بشری بارها خواهان آزادی عبدالهادی الخواجه شده‌اند.

رسانه‌های داخلی بحرین گزارش داده‌اند که مقامات مسوول بحرین پیشنهاد دانمارک را بررسی خواهند کرد و این احتمال می‌رود که با درخواست دانمارک موافقت کنند.

درخواست رسمی دولت دانمارک به شورای عالی قضایی بحرین ارجاع داده شده و این شورا موظف شده است تا درباره‌ پیشنهاد تصمیم‌گیری کند.