گروه بین‌الملل- ژاپن و چین برای حمایت بیشتر از صندوق‌بین‌المللی پول برای کنترل بحران بدهی اروپا با یکدیگر به دقت مشورت می‌کنند.

به گزارش فارس، جان آزومی وزیر دارایی ژاپن گفت: ژاپن و چین تلاش خواهند کرد تا از صندوق بین‌المللی پول به منظور کنترل بحران بدهی اروپا حمایت کنند. به گزارش بلومبرگ، وی پس از ملاقات با همتای چینی خود اعلام کرد: ما توافق کرده‌ایم به جای تصمیم‌گیری به تنهایی، با یکدیگر به دقت مشورت کنیم.

وزرای دارایی ۲ اقتصاد بزرگ آسیا پیش از اجلاس گروه ۲۰ در ماه آینده در واشنگتن با یکدیگر ملاقات کردند.

بر اساس این گزارش، یک موضوع مورد بحث در نشست گروه ۲۰ افزایش همکاری با صندوق بین‌المللی پول خواهد بود. کریستین لاگارد رییس صندوق بین‌المللی پول در هفته گذشته گفت: این صندوق نیازمند منابع بیشتر برای حفاظت از اقتصاد جهان در برابر تهدیدهای سیستم مالی اروپا است.

توموکو فوجی استراتژیست ارشد مبادلات خارجی بانک آمریکا در توکیو گفت: برای کشورهای عضو گروه ۲۰ رسیدن به توافق بر سر جزئیات همکاری با صندوق بین‌المللی پول آسان نخواهد بود. برای ژاپن مهم است که نیت چین در مورد این موضوع را بررسی کند و چین نیز در صورت افزایش پول خود خواستار تاثیر سیاسی بیشتر است.

صندوق بین‌المللی پول در ماه ژانویه خواستار افزایش بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار منابع وامی شد. کشورهای عضو تا زمانی‌که کشورهای اروپایی برای کمک به خود بیشتر تلاش نکنند از کمک بیشتری سرباز زده‌اند. آمریکا نیز از همکاری بیشتر با این صندوق خودداری کرده است.