گروه بین‌الملل- صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی امارات در سال‌جاری میلادی به ۳/۲ درصد برسد که کمتر از نصف رشد اقتصاد این کشور در سال گذشته است. به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی عربین بیزینس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد رشد اقتصادی واقعی امارات امسال به کمتر از ۳/۲ درصد خواهد رسید. این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۹/۴ درصد رسیده بود. پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی امارات سال آینده نیز به بیش از ۸/۲ درصد افزایش یابد. همچنین میزان در‌آمد‌های نفتی امارات طی سال ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۱۲۲ میلیارد دلار خواهد رسید. بر اساس این گزارش میزان تولید نفت این کشور نیز امسال به بیش از ۶/۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. بر این اساس صندوق بین‌المللی پول افزود افزایش تولید و رشد قیمت جهانی نفت مهم‌ترین عامل رشد فزاینده درآمد‌های نفتی امارات در سال جاری میلادی به شمار می‌رود. این گزارش حاکی است میزان تولید نفت امارات در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز به ۶/۲میلیون بشکه در روز رسیده است. بر این اساس میانگین قیمت هر بشکه نفت صادراتی امارات امسال به بیش از ۷/۱۱۹ دلار خواهد رسید. این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی به کمتر از ۶/۱۰۹ دلار رسیده بود.

میزان درآمد نفتی امارات در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز به کمتر از ۶/۱۱۱ میلیارد دلار رسیده بود. درآمد نفتی امارات در سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۳۸ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۰ داشته است. درآمد های نفتی این کشور در سال ۲۰۱۰ میلادی به کمتر از ۷۵ میلیارد دلار رسیده بود.

درآمدهای نفتی امارات در سال ۲۰۰۹ میلادی به کمتر از ۵۲ میلیارد دلار رسیده بود که این رقم ۴۰ درصد کمتر از رکورد ۸۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۰۸ بوده است.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول ارزش تولیدات ناخالص داخلی امارات در سال ۲۰۱۱ میلادی با ۸/۲۰ درصد رشد به بیش از ۳۶۰ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در سال ۲۰۱۰ میلادی به ۲۹۸ میلیارد دلار رسیده بود. پیش‌بینی می‌شود ارزش تولیدات ناخالص داخلی امارات امسال به بیش از ۳۸۶ میلیارد دلار و سال آینده نیز به ۳۹۴ میلیارد دلار برسد.