گروه بین‌الملل- گزارش‌ها حاکی از آن است که پایتخت مصر پس از درگیرهای خونین در برابر وزارت دفاع این کشور در منطقه «العباسیه» شاهد آرامش شکننده‌ای است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، به دنبال درگیری‌های شدید میان تظاهرکنندگان مخالف حاکمیت شورای عالی نظامی بر مصر و نیروهای ارتش در برابر وزارت دفاع، شورای عالی نظامی در منطقه العباسیه حالت فوق‌العاده اعلام کرد. شورای عالی نظامی مصر دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که حالت فوق‌العاده در منطقه العباسیه که وزارت دفاع در آن واقع شده است، از ساعت ۱۱ جمعه شب به وقت مصر آغاز می‌شود و هشت ساعت بعد از آن به پایان می‌رسد.

بنا بر این گزارش، حالت فوق‌العاده در منطقه العباسیه صبح دیروز ـ شنبه ـ به پایان رسید و جمعه شب نیز هیچ کس آن را نقض نکرد. منابع امنیتی و پزشکی مصر نیز اعلام کردند که در درگیری‌های روز جمعه که تا شب نیز ادامه داشت یک سرباز ارتش و یک تظاهرکننده کشته و ۳۹۳ تن دیگر زخمی شدند. در همین شرایط نیروهای سیاسی از تظاهرکنندگان خواستند از منطقه العباسیه به میدان «التحریر» بازگردند.

از طرف دیگر، درگیری میان نیروهای ارتش و تظاهرکنندگان منجر به پایان تحصن یک هفته‌ای معترضان در برابر وزارت دفاع مصر شد. ارتش مصر اعلام کرده است که ۱۷۰ تن را طی درگیری‌ها در برابر وزارت دفاع بازداشت کرده است.

در تحولی دیگر، شهر «سوئز» نیز شاهد درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای ارتش در مقابل ساختمان استانداری این شهر بود. در این درگیری نیروهای ارتش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از باتوم استفاده کردند و تعدادی از تظاهرکنندگان را نیز بازداشت نمودند.