ایسنا - باراک اوباما از جان مک کین به دلیل در پیش گرفتن یک سیاست خارجی سختگیرانه انتقاد کرد و آن را ساده لوحانه و غیرمسوولانه نامید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که آماده آغاز یک مبارزه انتخاباتی تمام عیار علیه جان مک کین، کاندیدای جمهوری خواهان در زمینه روابط بین‌المللی در انتخابات ریاست جمهوری است. اوباما با بیان اینکه مک کین و جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا همانند هم هستند، اعلام کرد: اگر آنها بخواهند که درباره حفاظت از آمریکا مناظره کنیم من می‌توانم پیروز این مناظره شوم زیرا جورج بوش و جان مک کین باید به مسایل بسیاری پاسخ بدهند.

اوباما، بوش را به دلیل سیاست‌هایی که به تقویت قدرت گروه‌هایی شبه نظامی منجر شده و همچنین به خاطر بی‌توجهی به افغانستان که باعث قوی‌تر شدن رهبری القاعده شده مقصر دانست.

جان مک کین نیز تایید کرد که اختلافات عظیمی بین وی و اوباما دست کم در زمینه سیاست خارجی وجود دارد. وی گفت که خوشحال خواهد شد به مردم آمریکا اجازه داده شود تصمیم بگیرند که حق با چه کسی است.

مک کین طی سخنانی اظهار داشت: اگر ما در جهانی زندگی می‌کردیم که هیچ دشمنی وجود نداشت، جنگ امر عجیبی بود. اما جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم این گونه نیست و همان طور که سناتور اوباما حقیقت را می‌داند مردم آمریکا دلایل زیادی دارند تا نسبت به قدرت، قضاوت و عزم وی برای تامین امنیت آمریکا تردید کنند.