گروه بین‌الملل- برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که گوردون براون، رییس کنونی حزب کارگر و نخست‌وزیر بریتانیا تا پایان سال‌جاری میلادی از پست خود کناره‌گیری می‌کند. گوردون براون که سال گذشته به جای تونی بلر برای ترمیم شرایط حزب کارگر به ریاست حزب کارگر منصوب شد، در طول این مدت نتوانست وظیفه خود را انجام دهد و در یک سال گذشته محبوبیت حزب محافظه کار و رهبر آن دیوید کامرون، از حزب کارگر پیشی گرفته است.

افزایش تورم، بالا رفتن بیکاری و عدم توانایی در محدود کردن مهاجرت به بریتانیا و خارج نکردن نیروهای نظامی از عراق عواملی است که محبوبیت گوردون براون را کاهش داده است.

گزارش رسانه‌های بریتانیایی حاکی از آن است که کاهش اعتماد به حلقه وزرای کابینه براون نیز نفوذ کرده است. چرا که برخی وزیران کابینه او عقیده دارند که او نمی‌تواند راه‌حل سیاسی مناسبی را برای افزایش محبوبیت حزب پیدا کند.

برخی وزرا و همچنین گروه‌های نزدیک به حزب کارگر تلاش دارند تا براون را وادار کنند تا برخی مالیات‌ها به ویژه مالیات سوخت را کاهش دهند. به اعتقاد این گروه‌ها کاهش مالیات‌ها در شرایط کنونی یگانه ابزاری است که می‌تواند باعث خروج براون از بحران پیش رو و افزایش محبوبیت حزب کارگر شود.به تازگی حزب کارگر طرحی اولیه را به منظور جلوگیری از شکست در انتخابات تهیه کرده است. این طرح به گوردون براون ارائه شده و او در حال بررسی آن است.