گروه بین‌الملل- درگیری در لبنان دیروز هم برای دومین روز پی در پی ادامه یافت. به گزارش خبرگزاری رویترز این درگیری‌ها بین هواداران فواد سینیوره و مخالفان دولت در حالی ادامه پیدا کرده است که طرفین در جریان کنفرانس دوحه، میثاقنامه شرافت امضا کردند. در همین حال دیروز مهلت ۴۸ ساعته مخالفان به سینیوره برای تشکیل دولت به پایان رسید؛ اما اقدامی عملی در تشکیل دولت دیده نشده است. میشل عون در گفت‌وگویی تلفنی با اشاره به اینکه مقصر اصلی تاخیر در تشکیل دولت متحد ملی فواد سینیوره است، گفت: شرایطی که فواد سینیوره به وجود آورده است لبنان را به سوی جنگ می‌برد. فواد سینیوره به دنبال آن است که وزارتخانه‌های درجه دوم را به گروه‌های مخالف دولت بدهد. تاکنون زخمی شدن دست‌کم سی نفر در درگیری‌های شمال لبنان تایید شده است.

از سوی دیگر نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌ا... لبنان در بعلبک اظهار داشت: مقاومت مجموعه گروه مسلحی نیست که یک بخش از اراضی لبنان را آزاد کند و براساس شرایط خاص عمل کند، یعنی زمانی که بهانه پایان یافت نقش مقاومت نیز پایان یابد، بلکه مقاومت یک نگرش بررسی شده است؛ نه یک واکنش نظامی.

نعیم قاسم افزود: ما به عنوان یک لبنانی با اشغالگران سازش نمی‌کنیم. وی آمادگی مقاومت را برای رایزنی با دیگران مبنی بر اینکه مقاومت بخشی از طرح کلی لبنانی‌ها است، اعلام کرد و گفت: لبنان کشوری آزاد، مستقل و قوی است و لبنانی‌ها باید بگویند کدام لبنان را می‌خواهند، لبنان آزاد، مستقل و قوی یا لبنانی که تحت امر قدرت‌های بزرگ باشد. این مساله باید در سر میز مذاکره بررسی شود. همچنین محمد فنیش، وزیر مستعفی انرژی در لبنان اظهار داشت: توافقنامه دوحه در راستای تقسیم مجدد قدرت راه‌حل‌هایی را ارائه می‌کند، اما این توافقنامه هنوز در زمینه تشکیل دولت متحد ملی اجرا نشده است؛ البته هیچ کس هم نمی‌تواند مانع از اجرای آن شود. وی تسریع تشکیل دولت متحد ملی را خواستار شد و گفت: این مساله مسوولیت فواد سینیوره، نخست‌وزیر لبنان است و آنها باید براساس اختیاراتی که دارند با توافق میشل سلیمان دولت را تشکیل دهند.