گروه بین‌الملل - روز سه‌شنبه قیمت نفت به ۵۱/۹۰دلار رسید. این کمترین میزان از هشتم فوریه تاکنون و ۳۹درصد کمتر از ۲۷/۱۴۷دلار یعنی بیشترین مقدار آن در ماه جولای است. در پی آنکه به علت نگرانی در مورد مسائل اساسی بازار قیمت نفت طی دو روز ۱۰دلار سقوط کرد، روز چهارشنبه قیمت نفت در آسیا افزایش یافت.اعتماد نیز افزایش یافت، زیرا فدرال رزرو آمریکا موافقت کرد ۸۵میلیارد دلار وام اضطراری برای نجات غول بیمه آمریکا شرکت آمریکن اینترنشنال گروپ، فراهم کند.این کار به تثبیت بازارهای جهانی که با ورشکستگی بانک سرمایه‌گذاری لمان برادرز آمریکا آشفته شده بود، ‌کمک می‌کند. در معاملات الکترونیکی بورسی نیویورک در سنگاپور قیمت نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه اکتبر ۵۰/۳دلار افزایش یافت و به بشکه‌ای ۶۵/۹۴دلار رسید. ارزش قراردادها پس از کاهش ۴۷/۵دلاری روز دوشنبه، ۵۶/۴دلار کاهش یافت و به ۱۵/۹۱دلار رسید.

فدرال رزرو روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد به این نتیجه رسیده است که ورشکستگی شرکت ای‌آی‌جی به بازارهای مالی لطمه می‌زند. این بازارها هم‌اکنون از بحران یک ساله اعتبار آشفته هستند و این امر موجب ورشکستگی بانک لمان برادرز شد. فدرال رزرو اعلام کرد؛ این مساله می‌تواند افزایش هزینه‌های وام‌گیری، کاهش ثروت خانوار و عملکرد ضعیف‌تر اقتصادی، را درپی داشته باشد.فدرال رزرو گفت: در ازای این وام، دولت ۹/۷۹درصد از سهام ای‌آی‌جی را به دست خواهد آورد. رویدادهایی که معمولا قیمت نفت را افزایش می‌داد، مثل کاهش تولید ۵۲۰۰۰۰بشکه در روز توسط اوپک یا خساراتی که توفان آیک به تاسیسات نفتی در ساحل تگزاس وارد کرد، این بار قیمت نفت را افزایش نداد. کاهش تولید اوپک تاثیری نداشت و توفان آیک نیز بازار را کند نکرد. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار گزارش سازمان اطلاعات انرژی وزارت انرژی در مورد ارزش سهام نفت آمریکا برای هفته منتهی به ۱۲سپتامبر بودند.

در یک نظرسنجی که توسط شرکت گردآورنده انرژی پلاتس انجام شد، تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند که گزارش عرضه نفت خام نشان دهد ارزش سهام شرکت‌های نفتی ۷/۳میلیون بشکه سقوط داشته باشد.نظرسنجی شرکت پلاتسی نشان داد تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند طی هفته گذشته موجودی بنزین ۶/۳میلیون بشکه کاهش یافته است و تولید بنزین ۷/۱میلیون بشکه کاهش یافت.در دیگر معاملات بورس نیویورک، قیمت تحویل آینده نفت کوره ۱۷/۶سنت افزایش یافت و به ۷۸۱۴/۲دلار در هر گالن رسید. قیمت بنزین ۹۲/۶سنت کاهش یافت و به ۴۷/۲دلار در هر گالن رسید. قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه اکتبر ۱/۱۲سنت کاهش یافت و به ۴/۷دلار در هر ۱۰۰۰پای مکعب رسید.در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر ۵۸/۳دلار سقوط کرد و به بشکه‌ای ۸۰/۹۲دلار رسید.