گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه وال‌استریت واقعیت دردناک دیگری را دریافت. شاخص‌ها در وال‌استریت کاهش یافتند، زیرا سرمایه‌گذاران متوجه شدند صنایع اندکی از کاهش هزینه‌ مصرف‌کننده ایمن هستند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز نسبت به سقوط شدید خود افزایش یافت، اما با این وجود با ۱۸۰ واحد کاهش بسته شد. وال‌استریت همچنین نگران بود زیرا خودروسازان آمریکایی امیدوار بودند دولت فدرال آنها را همچون شرکت بیمه‌ای آی‌جی از ورشکستگی نجات دهد. شرکت جنرال موتورز روز دوشنبه اعلام کرد علاوه بر ۳۶۰۰ کاهش شغلی که روز جمعه اعلام کرده بود، ۱۹۰۰ شغل کارخانه‌ای را کاهش خواهد داد. ارزش سهام شرکت جنرال موتورز به کمترین میزان خود طی ۶۰ سال گذشته رسیده است. پس از آنکه مدیرعامل شرکت بلک راک اعلام کرد پورتفولیوی ۳۰میلیارد دلاری موسسه مالی بیراسترنز بیشتر از قیمت بازار ارزش دارد، ارزش سهام کمی بالا رفت. اما در پایان، شاخص‌ها کاهش یافتند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز بیش از ۳۰۰ واحد سقوط کرد، اما در پایان با ۵۸/۱۷۶ واحد یا ۹۹/۱ درصد کاهش به ۹۶/۸۶۹۳ واحد رسید. این پایین‌ترین حد از ۲۷ اکتبر تاکنون بوده است. در این تاریخ شاخص به ۷۷/۸۱۷۵ واحد رسید. شاخص داوجونز از ابتدای سال تاکنون ۳۵درصد کاهش داشته است.

دیگر شاخص‌ها نیز با کاهش روبه‌رو شدند. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۲۶/۲۰ واحد ۲۰/۲درصد کاهش یافت و به ۹۵/۸۹۸ واحد رسید و شاخص نسدک کامپوزیت ۸۴/۳۵ واحد یا ۲۲/۲درصد سقوط کرد و به ۹۰/۱۵۸۰واحد رسید.

شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۸۱/۱۰ واحد یا ۱۹/۲درصد سقوط کرد و به ۲۹/۴۸۲ واحد رسید.ارزش سهام شرکت جنرال موتورز ۴۴ سنت یا ۱۳درصد کاهش یافت و به ۹۲/۲دلار رسید. ارزش سهام شرکت فوردموتور ۱۳ سنت یا ۷/۶درصد سقوط کرد و به ۸۰/۱دلار رسید. روز چهارشنبه بورسی‌های آسیایی با کاهش روبه‌رو بودند.شاخص اصلی هنگ کنگ ۲درصد کاهش یافت، زیرا شواهد نشان داد اوضاع بد اقتصادی جهان به شرکت‌ها خسارت وارد کرده است.شاخص میانگین نیکی ژاپن ۱۱/۱۴۶ واحد یا ۷/۱درصد کاهش یافت و به ۱۹/۸۶۶۳ واحد رسید و شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۴۹/۲۵۶واحد یا ۸/۱درصد سقوط کرد و به ۴۱/۱۳۷۸۴واحد رسید.در چین شاخص شانگ‌های کامپوزیت ۸/۰درصد کاهش یافت و به ۵۶/۱۸۲۸واحد رسید، زیرا در مورد اثر بخشی برنامه ۵۸۶میلیارد دلاری این کشور تردید وجود داشت.سرمایه‌گذاران در آسیا دلیل کمی برای خرید سهام داشتند، زیرا ارزش سهام در وال‌استریت کاهش یافت، علت این کاهش این بود که مشخص شد کاهش تقاضا از طرف مصرف‌کننده به شرکت‌ها زیان وارد کرده است.