گروه بین‌الملل- روز دوشنبه قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۴۵ دلار رسید چون سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند که کاهش بیشتر تولید اوپک موجب افت عرضه جهانی خواهد شد.

قیمت نفت خام در بورس نیویورک برای تحویل در ماه آوریل به هر بشکه ۱۶/۴۵ دلار رسید. روز جمعه قیمت نفت با ۹۱/۱ دلار افزایش به ۵۲/۴۵ دلار رسیده ‌بود.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک، قصد دارد روز ۱۵ مارس در وین اجلاسی برگزار کند و برخی از رهبران این گروه پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال کاهش تولید وجود دارد.

دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرده‌ بود که میزان ذخایر نفت این کشور برای دومین هفته طی سه هفته گذشته سقوط کرده ‌است. این به روند شش هفته پیش از آن که میزان ذخایر بیش از ۳۰‌میلیون بشکه افزایش یافته بود، پایان داد.

اغلب تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند سازمان اوپک دست کم ۵۰۰،۰۰۰ بشکه در روز کاهش را اعلام کند. گرچه عربستان سعودی بزرگترین تولیدکننده اوپک در مورد کاهش بیشتر تولید اظهارنظر نکرده است.

پس از سقوط قیمت نفت از بالاترین میزان آن، از ماه دسامبر تاکنون نفت حدود ۴۰ دلار در هر بشکه معامله شده است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک، قیمت بنزین برای تحویل در ماه آوریل به ۳۰/۱ دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۲۰/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه آوریل به ۸۹/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید.

در لندن، نفت خام برنت ۴۵/۴۳ دلار در هر بشکه معامله شد.