بررسی صلاحیت ران کیرک در سنا

گروه بین‌الملل- کمیسیون مالی سنا روز دوشنبه دادرسی در مورد انتصاب ران کیرک را به عنوان نماینده تجارت آمریکا آغاز کرد. باراک اوباما امیدوار بود پس از آنکه بسیاری از کاندیدا‌های مشهور نتوانستند رای اعتماد بدست آورند، کیرک رای اعتماد کسب کند. کیرک که شهردار سابق دالاس است، در مورد عدم پرداخت مالیات خطاکار است و مجبور شده است پس از اشتباه در مورد اعلام قیمت و تخفیف بلیت‌های بازی بسکتبال ۱۰,۰۰۰ دلار بپردازد. دولت اوباما به دلیل جزیی دانستن این موضوع آن را نادیده گرفته است.

تظاهرات وکلا در پاکستان

امروز سه شنبه وکلای پاکستان یک راهپیمایی طولانی را در اسلام آباد آغاز کردند. این راهپیمایی چهار روز ادامه خواهد داشت. آنها نزدیک به ساختمان دیوان عالی به منظور انتصاب مجدد رییس سابق دادگستری افتخار چادهری، تظاهرات کردند. وی توسط پرویز مشرف رییس‌‌جمهوری پیشین پاکستان اخراج شده بود.

نشست گروه ۲۰ درلندن

وزرای دارایی گروه ۲۰، متشکل از کشور‌های ثروتمند و کشور‌های در حال توسعه روز شنبه ۱۴ مارس در لندن ملاقات می‌کنند تا کارهای مقدماتی را برای نشست سران این گروه در اوایل آوریل انجام دهند. در جلسه روز شنبه نظرات در مورد قانون گذاری مالی و اقدامات هماهنگ در زمینه محرک اقتصادی و نجات بانک‌ها بررسی خواهد شد. این رویداد رهبران جهان را برای پرداختن به بحران مالی جهانی و رکود اقتصادی گردهم می‌آورد.

نشست سازمان اوپک

روز یکشنبه ۱۵ مارس نمایندگان اوپک برای بحث در مورد کاهش بیشتر سهمیه تولید تشکیل جلسه خواهند داد. با توجه به این که قیمت نفت در حدود ۴۰دلار در هر بشکه است و بهای نفت نسبت به بالاترین میزان خود در سال گذشته بیش از ۱۰۰دلار کاهش یافته است، وسوسه تلاش برای تقویت قیمت زیاد است. آنگولا که در سال ۲۰۰۷ به سازمان اوپک پیوست و ریاست دوره‌ای این سازمان را به عهده دارد، اعلام کرده است اوپک باید زمان بیشتری فرصت دهد تا تاثیر کاهش تولید کنونی احساس شود. اما اعضای قدیمی‌تر می‌خواهند پیش از کاهش تقاضا به دلیل پایان زمستان در نیم کره‌شمالی، تولید را کاهش دهند.