ایسنا- کره شمالی به نیروهای مسلح خود دستور داد در حالت آماده باش قرار گیرند و هشدار داد که علیه هر کسی که در پی ایجاد مانع در پرتاب ماهواره این کشور بر‌آید، دست به انتقام خواهد زد. این هشدار چند ساعت پیش از آغاز رزمایش دریایی آمریکا و کره جنوبی با شرکت‌ ده‌ها‌هزار نیرو اعلام شد.

به گفته تحلیلگران، این ماهواره در اوایل ماه آوریل به احتمال زیاد پرتاب خواهد شد؛ یعنی زمانی که پارلمان جدید کره شمالی در نخستین نشست خود رهبری کیم جونگ ایل را تایید کند.

مقام‌های آمریکایی و ژاپنی گفته‌اند که در صورت لزوم می‌توانند به این ماهواره شلیک کنند. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از بیانیه‌ ستاد کل ارتش کره شمالی گزارش داد: اگر دشمنان با بی‌خردی گزینه‌ رهگیری ماهواره ما را انتخاب کنند، نیروهای مسلح انقلابی ما بدون شک و تردید یک عملیات انتقام جویانه‌ عادلانه را نه تنها علیه تمام وسایل رهگیری استفاده شده بلکه علیه پایگاه‌های آمریکا، ژاپن و کره جنوبی انجام خواهند داد.

در این بیانیه که خبرگزاری رسمی مرکزی کره شمالی (KCNA) آن را به چاپ رسانده، آمده است: هدف قرار دادن ماهواره ما دقیقا به معنی جنگ است. این خبرگزاری در خبری جداگانه نیز گزارش داده است که ارتش این کشور کمونیستی به تمام پرسنل خود دستور داده است تا کاملا برای جنگ آماده باشد تا بتوانند ضربات تلافی‌جویانه‌ بی‌رحمانه را به دشمن وارد کنند. کره شمالی هم‌چنین خط ویژه‌ نظامی ارتباطی را با کره جنوبی در جریان این رزمایش ۱۲ روزه قطع کرده و همین باعث شده است تا دو طرف هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند. پیونگ یانگ و سئول از این خط ویژه‌ برای تبادل اطلاعات در مورد گذر کالا‌ها و افراد از طریق شهر مرزی صنعتی کائه سونگ کره شمالی استفاده می‌کردند.