گروه بین‌الملل- روز چهارشنبه قیمت نفت به حدود ۵۴‌دلار در هر بشکه رسید. زیرا اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا موجب خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در این مورد شد که رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت ممکن است تا پایان سال افزایش یابد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۰۳/۵۴‌دلار در هر بشکه رسید. روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۶۳ سنت کاهش به ۸۴/۵۳‌دلار رسید.

روز سه‌شنبه رییس فدرال‌رزرو، بن برنانکه، خوشبینانه‌ترین پیش‌بینی خود را درباره پایان رکود اقتصادی آمریکا ارائه کرد و گفت پیش‌بینی می‌کند رشد اقتصادی امسال دوباره شروع شود.

برنانکه به فروش جدی‌تر مسکن، احیای هزینه مصرف‌کننده و برخی پیشرفت‌ها در شرایط وام‌دهی برای بانک‌ها، کسب و کارها و وام‌گیرندگان منفرد استناد کرد.

نفت بیش از یک ماه است که حدود بشکه‌ای ۵۰‌دلار معامله شده است. معامله‌گران نفت منتظر انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا برای هفته منتهی به اول ماه مه توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا بودند. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند میزان ذخایر نفت ۲/۲‌میلیون بشکه افزایش یافته باشد.

هفته گذشته میزان ذخایر نفت آمریکا ۱/۴‌میلیون بشکه افزایش یافت و اکنون نزدیک به بالاترین میزان خود طی ۱۹ سال گذشته قرار دارد.

سرمایه‌گذاران همچنین در انتظار انتشار نتایج آزمون شوک بانک‌های آمریکا در امروز، پنج‌شنبه و انتشار ارقام بیکاری ماه آوریل در روز جمعه بودند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه ژوئن به ۵۸/۱‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۴۲/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه ژوئن به ۶۰/۳‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای‌مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۱۸/۵۴‌دلار در هر بشکه معامله شد.