گروه بین‌الملل- گاهی اوقات سقوط در وال‌استریت می‌تواند خوب باشد. به‌خصوص زمانی که نشان دهد سرمایه‌گذاران به دقت گام‌های بعدی خود را می‌سنجند. روز سه‌شنبه معامله‌گران سود اندکی به‌دست ‌آوردند و شاخص‌های عمده با کاهش اندکی روبه‌رو شدند. زیرا بازار سهام منتظر گزارش‌های مهم ارزیابی دولت از سلامت بانک‌ها و آخرین آمار مشاغل بود. اما شاخص‌ها اغلب افزایش روز دوشنبه را حفظ کردند. در این روز شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰ زیان‌های گذشته خود را از آغاز سال تاکنون جبران کرد. این افزایش از نشانه‌های امیدوار‌کننده در بازار مسکن ناشی شد و موجب ادامه افزایش دو ماه اخیر شد. برخی از تحلیل‌گران براین باورند که پس از یک افزایش بزرگ، وقفه برای بازار سهام مفید است. به‌خصوص زمانی که وال‌استریت بهترین عملکرد دو ماهه خود را از ۳۵ سال گذشته تاکنون داشته است. عملکرد روز سه‌شنبه بازار سهام ثابت کرد سرمایه‌گذاران با بی‌قیدی دست به خرید نمی‌زنند و بررسی می‌کنند که با توجه به چالش‌هایی که بازار سهام در آخر هفته با آن روبه‌رو است، آیا می‌خواهند پول بیشتری روی سهام سرمایه‌گذاری کنند یا خیر. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۰۹/۱۶ واحد یا ۲/۰‌درصد کاهش یافت و به ۶۵/۸۴۱۰ واحد رسید. شاخص استاندارد

اندپورز ۵۰۰، ۴۴/۳ واحد یا ۴/۰‌درصد سقوط کرد و به ۸۰/۹۰۳ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت با ۴۴ /۹ واحد یا ۵/۰‌درصد کاهش به ۱۲/۱۷۵۴ واحد رسید. شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۲۷/۴ واحد یا ۸/۰‌درصد سقوط کرد و به ۵۵/۵۰۲ واحد رسید.

روز چهارشنبه بورس‌های آسیا وضع متفاوتی داشتند. زیرا عدم قطعیت درباره گزارش قریب‌الوقوع دولت آمریکا در مورد سلامت بانک‌ها، اطمینان سرمایه‌گذاران را درباره اینکه رکود اقتصادی جهانی در حال تعدیل شدن است، تضعیف کرد.

معاملات بدون هدف نشان داد بازار سهام پیش از اعلام نتایج «آزمون شوک» چقدر نگران است. این نتایج که امروز پنج‌شنبه اعلام می‌شود تعیین می‌کند کدام یک از ۱۹ شرکت بزرگ مالی آمریکا برای مقاومت کردن در برابر رکود اقتصادی به سرمایه بیشتری نیازمند خواهد بود. در هنگ‌کنگ شاخص هنگ سنگ ۳۲/۳۵ واحد یا ۲/۰‌درصد افزایش یافت و به ۴۰/۱۶۴۶۵ واحد رسید. اما شاخص کاسپی کره جنوبی ۳/۰‌درصد کاهش یافت و به ۴۵/۱۳۹۳ واحد رسید. بازارهای مالی ژاپن از روز دوشنبه تعطیل هستند و امروز پنج‌شنبه بازگشایی می‌شوند.

بورس تایوان ۹/۲‌درصد افزایش یافت و شاخص شانگهای چین نیز ۶/۰‌درصد رشد کرد. شاخص اصلی استرالیا ۶/۰‌درصد و شاخص سنسکس هندوستان ۴/۰‌درصد سقوط کرد.