گروه بین‌الملل- روز جمعه قیمت نفت به بیش از ۵۷‌دلار در هر بشکه رسید. زیرا سرمایه‌گذاران در بخش نفت امیدوار بودند بهبود اقتصاد جهان تا پایان سال تقاضا برای نفت را افزایش خواهد داد. معامله‌گران در میان نشانه‌هایی مبنی بر اینکه رکود اقتصادی تعدیل شده است و بهبود تا پایان سال رخ خواهد داد، به هفته‌ها اخبار بد اقتصادی اهمیت ندادند.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۲۴/۵۷‌دلار در هر بشکه رسید. روز پنجشنبه ارزش قراردادها به ۵۷/۵۸‌دلار یعنی بیشترین میزان طی شش ماه گذشته رسید، اما درنهایت در رقم ۴۷/۵۶‌دلار ثابت شد.

روز پنجشنبه بسیاری از خرده‌فروشان آمریکا به پیشتازی فروشگاه‌های وال‌مارت فروش بهتر از حد انتظاری را در ماه آوریل گزارش دادند.

اما با توجه به کاهش تقاضای مصرف‌کننده و افزایش ذخایر نفت آمریکا، برخی از معامله‌گران تردید دارند که افزایش قیمت نفت موجه باشد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی ۳/۱‌درصد منقبض خواهد شد.

سرمایه‌گذاران منتظر اعلام گزارش ماهانه مشاغل آمریکا برای ماه آوریل بودند. در ماه مارس نرخ بیکاری به ۵/۸‌درصد افزایش یافت که بالاترین میزان نرخ بیکاری از سال ۱۹۸۳ تاکنون بود.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه ژوئن به ۶۹/۱‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۵۰/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه ژوئن به ۱۲/۴‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۲۷/۵۷‌دلار در هر بشکه معامله شد.