گروه بین‌الملل- اندک زمانی پس از نجات دولت باراک اوباما از آن چه «پرتگاه مالی» خوانده می‌شد، رییس جمهوری آمریکا با چالش مالی دیگری روبرو شده است: «نگرانی از کاهش شدید بودجه دولت.»

به گزارش منابع خبری اگر نمایندگان کنگره درباره بودجه قانونی تصویب نکنند، از اول ماه آینده میلادی، بودجه دولت برای هزینه هایش به طور خودکار کاهش می‌یابد و این ممکن است اقتصاد آمریکا را دچار رکود کند. بر خلاف دموکرات‌ها که طرفدار افزایش مالیات‌ها هستند، جمهوری‌خواهان به دنبال کاهش هزینه‌های دولت هستند. باراک اوباما روزسه‌شنبه در همین‌باره گفت: «اقتصاد ما در حال حاضر در جهت درست رو به حرکت است.اگر ما خودمان به آن آسیب نزنیم، این اقتصاد در این جهت به حرکت خود ادامه خواهد داد. پس بیایید با اتحاد و همبستگی، به مقابله با این مشکل برویم. ما دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان می‌توانیم از کارگران و کسب و کارهایمان حمایت کنیم.»

اوباما همچنین از نمایندگان کنگره خواست دست‌کم برای چند ماه مانع از کاهش بودجه دولت بشوند تا این که نمایندگان بتوانند با مذاکرات بیشتر طرحی مناسب برای کاهش کسری بودجه آماده کنند.

این همه در شرایطی است که اداره بودجه دولت آمریکا در گزارشی اعلام کرده است که افزایش مالیات‌ها باعث خواهد شد که کسری بودجه در سال مالی منتهی به ماه اکتبر کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.