گروه بین‌الملل- کریس هیون، نماینده پارلمان بریتانیا از حزب لیبرال دموکرات از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش بی.‌بی.‌سی، هیون، که وزیر سابق انرژی در دولت ائتلافی بود، اتهام ایجاد اخلال در روند رسیدگی قضایی در ارتباط با یک تخلف رانندگی مربوط به یک دهه پیش را پذیرفته‌است. این پرونده به تخلف هیون ۵۸ ساله از سرعت مجاز در حین رانندگی بر می‌گردد. او از همسرش خواسته بود تا مسوولیت این تخلف رانندگی را به عهده بگیرد.

کریس هیون، فوریه ۲۰۱۲ پس از آن که دریافت قرار است رسما در این پرونده متهم شناخته شود، از سمت وزارت خود کناره‌گیری کرد.

وکلای هیون پیش از آن که او به اتهام خود اقرار کند، از دادگاه خواسته بودند که رسیدگی به این پرونده را متوقف و آن را مختومه اعلام کند، اما قاضی درخواست آنها را رد کرد و دستور به ادامه محاکمه داد. ویکی پرایس، همسر هیون در دادگاه اعلام بی‌گناهی کرده‌است.

هیون طی چند سال گذشته، اتهامات وارده را رد کرده‌ بود.

قاضی دادگاه گفت پیامکی که پسر هیون برای پدرش فرستاده و در آن از او خواسته تا اعتراف کند که راننده خودرو، خود او بوده‌است، می‌تواند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد.

هیون به خبرنگاران گفته‌است که مسوولیت واقعه‌ای را که ده سال پیش روی داده می‌پذیرد و تنها اقدام مناسب، کناره‌گیری از نمایندگی در پارلمان بریتانیاست.

نیک کلگ، رهبر حزب لیبرال دموکرات و معاون نخست‌وزیر بریتانیا در همین‌باره گفته است که از این مساله «شگفت‌زده و غمگین» است، اما افزود که کناره‌گیری هیون اقدام درستی بوده‌است. سخنگوی دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا از اظهارنظر در باره این ماجرا خودداری کرده است. هیون ممکن است به تحمل حبس محکوم شود.